Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digicam til astonomioptagelser ?
Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-11-02 20:24

Jeg overvejer at udskifte mit aldeles udemærkede Powershot A20
med et andet kamera som er anvendeligt til at tage astronomibilleder.

- Dvs. mine krav er instillelig lukketid, gerne op til mange minutter,
eller til jeg trykker luk.
- Lysfølsomt.
- Ingen eller kun få kantskygger på hvide prikker på sort baggrund
- Opløsning 2Mpixel eller bedre (1600x1200)
- Mulighed for montering af adapter
- Gerne minimum 3x optisk zoom til normale billeder
- Gerne mulighed for brug af almindelig kameralinser/adapter
- Gerne i lommeformat.

Gerne betyder at det ikke er et krav.
Prisen skal være så lav som muligt. Findes der i dag noget
til under 5000 kr ?

Mit ønske er lidt specielt, og jeg har et kamera i forvejen.
Det er derfor jeg spørger her.

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 19-11-02 22:52

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
> [...]
> Writing to the above address will blacklist your mailserver.
> Hvis du skriver til ovenstående e-mail bliver din mailserver blacklistet.

Speciel signatur....

Nå, G2 har ikke aftagelige linser, så montering af adapter ved jeg ikke om
er muligt.
Følgende site har lavet anmeldelser af de fleste digitale kameraer:
http://www.dpreview.com/reviews/canong2/

/Mogens

Fra : J@N

Dato : 20-11-02 10:19

meddelelse news:slrnatl3v6.mn.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> [...]
> - Gerne i lommeformat.
>
> Gerne betyder at det ikke er et krav.
> Prisen skal være så lav som muligt. Findes der i dag noget

Du skal kigge efter et Nikon Coolpix 995, det er perkekt til digiscoping, og
der eksisterer et utal af adaptere.

Læs mere her:
http://www.scopetronix.com/
http://www.ckcpower.com/

Jan

Fra : Frank N

Dato : 20-11-02 11:04

meddelelse news:slrnatl3v6.mn.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> Jeg overvejer at udskifte mit aldeles udemærkede Powershot A20
> med et andet kamera som er anvendeligt til at tage astronomibilleder.

Hej Povl,

Jeg har netop købt mit kamera efter netop samme behov, og er selv meget
tilfreds med mit køb. Jeg har et Maede ETX70 teleskop og købte et Nikon
Coolpix 4500 digital kamera, samt et adapter så kameraet kan tilsluttes mit
teleskop.

Kameraet har 4.1 megapixel og tager vidunderlige billeder. Det har et utal
af manuelle indstillinger, så som lukkertid op til 8 minutter, variabel
blænde og meget meget mere.

Jeg gav 6300,- for mit kamera.
Læs evt. om det her:
http://www.nikon-image.com/eng/news_release/2002/e4500.htm

Mvh Frank
http://foto.noervig.dk

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 20-11-02 18:05

"Frank N" <ask@me.dk> wrote in message
> [...]
> af manuelle indstillinger, så som lukkertid op til 8 minutter, variabel

Hvad så med at uploade et billede eller to til din hjemmeside?
Det ville jeg da gerne se. Måske nogen Leonider fra igår, eller fuldmånen
eller....

Mvh
Mogens

Fra : Frank N

Dato : 21-11-02 11:22

> Hvad så med at uploade et billede eller to til din hjemmeside?
> Det ville jeg da gerne se. Måske nogen Leonider fra igår, eller fuldmånen
> eller....

Det sker også så snart jeg har nogle billeder klar. Jeg fik desværre ikke
taget nogen billeder af Leoniderne (var for træt), men fik da nydt dem så
længe jeg kunne holde mig vågen

Mvh Frank Nørvig
http://foto.noervig.dk