positionering ...
Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-11-02 20:36

Hejsa,

På sitet er der (groft sagt) tre elementer: en nav-boks til venstre, en
tekst boks i midten ... og så resten af siden ude til højre. Og derude til
højre skal der være tre eller fire bokse over hinanden med korte tekstuddrag
.... men disse tekster skal ofte opdateres og udskiftes ... og nogle gange
bliver teksten jo længere (eller kortere).

Og så spørger jeg: Er der en smart både at positionere disse css-bokse på
således, at jeg ikke skal rette positioneringen hver gang en teks bliver
lidt længere?

Siden laves i html og css ... alt det andet tør jeg slet ikke tænke på
endnu!

ras

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-02 22:51

rasmus carlsen skrev:

> På sitet er der (groft sagt) tre elementer: en nav-boks til
> venstre, en tekst boks i midten ... og så resten af siden ude
> til højre.

Udmærket beskrivelse - det er dog stadig hurtigere hvis vi selv må
se siden.

> Og så spørger jeg: Er der en smart både at positionere disse
> css-bokse på således, at jeg ikke skal rette positioneringen
> hver gang en teks bliver lidt længere?

Benyt relativ positionering. Du kan evt. placere boksene inden i en
fælles "højre-spalte"-div, så du ved hvor du har dem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 20-11-02 11:03

> Udmærket beskrivelse - det er dog stadig hurtigere hvis vi selv må
> se siden.

-hehe ja, men jeg skal lige have købt et domæne eller noget (men det gør jeg
jo nok i dag)

> Benyt relativ positionering. Du kan evt. placere boksene inden i en
> fælles "højre-spalte"-div, så du ved hvor du har dem.

- altså lægge bokse ind i boksen?

- jeg har nu brugt absolute til den øvrige positionering ... kan man bare
blande relative og absolute?

ras

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-11-02 22:56

rasmus carlsen wrote:

> højre skal der være tre eller fire bokse over hinanden med korte tekstuddrag
> ... men disse tekster skal ofte opdateres og udskiftes ... og nogle gange
> bliver teksten jo længere (eller kortere).

Jeg tror nok at jeg ville vælge at lave en positioneret boks og lægge
div'er indeni den, som blot kom i rækkefølge efter hinanden. Den yderste
boks skulle så være uden synlig border...

Jeg har gjort det på http://garion.dk/test/

Jeg kom i øvrigt til at lege lidt med det, det må jeg hellere lave en ny
post om

mvh

Jesper Brunholm