Alderbestemmelse af bukke.
Fra : Torben F@rum

Dato : 02-03-01 18:40

Hej

Her har tidligere været postet et link til et 2 siders pdf dokument, med
nogle diagrammer til alderbestemmelse af råbukke, der der nogen der har
linket endnu ?

Med venlig Hilsen
Torben Farum
9300 Sæby < ( , , ) >------------@
farum@city.dk ( (..) ) )

Fra : Torben F@rum

Dato : 03-03-01 20:23

Er der slet ingen der kan hjælpe ? eller ved i ikke hvad jeg snakker om ?

Torben

Fra : S.J.

Dato : 03-03-01 22:26

Torben F@rum skrev i meddelelsen <97rgc5$eoq$1@news.cybercity.dk>...

>Er der slet ingen der kan hjælpe ? eller ved i ikke hvad jeg snakker om ?
>
>Torben

Jow jow da hr. F@rum.

Det var Søren Elnegaard Petersen der havde den her i gruppen den 7.december:

Så er den på min hjemmeside. Et nøjagtigt skema til aldersbestemmelse af
bukke.
http://www.elnegaard.com/ under jagt og Aldersbestemmelse

God fornøjelse

Søren "

Det må være den du tænker på,ikke?

--
MVH
STIG

Fra : Torben F@rum

Dato : 04-03-01 10:44

S.J. skrev i meddelelsen ...
>Jow jow da hr. F@rum.
>Så er den på min hjemmeside. Et nøjagtigt skema til aldersbestemmelse af
> [...]

Mange tak, det var lige den......

Torben Farum

Fra : Johnny M. Lawcock

Dato : 04-03-01 23:44

Joeh, det tror jeg nok. Synes at kunne erindre at det var Elnegaard's
hjemmeside, den var på. Husker ikke adressen, men prøv en af søgemaskinerne.

Johnny

Fra : Søren Elnegaard Pete~

Dato : 05-03-01 22:05

Der må snart være nogen som har prøvet opskriften. Jeg er helt overbevist om
at den virker 100% - hvad mener I ?

Søren

Fra : Niels Bakkegaard

Dato : 07-03-01 13:36

Hej Søren
Nej, jeg har ikke prøvet, for jeg har ikke gemt underkæberne. Men jeg får
forhåbentlig muligheden til maj
Man kan ikke af din hjemmeside se hvem der er ophavsmand til metoden. Ved du
hvem det er, og hvor der eventuelt kan fåes mere information? Det undrer mig
at metoden ikke er omtalt i Göran Cederlund og Oluf Liberg's bog Rådyr:
vildtet, økologien og jagten. De synes ellers at vide alt om råvildt og
råvildtforskning i Sverige.
Måske er der nogle der har lyst til at foretage en lokal undersøgelse af
bukke, som bliver nedlagt her i sommer? F.eks. i foreningsregi. Så kan vi
efterfølgende vurdere om metoden holder vand...
mvh Niels Bakkegaard

Fra : Søren Elnegaard Pete~

Dato : 08-03-01 19:54

Nej jeg kan ikke huske hvor jeg har den fra men blot at det er en
videnskabelig undersøgelse med mange dyr!

Om at teste metoden ja det kunne være morsomt. Jeg har målt 30 bukke med den
og jeg finder den meget velegnet.