router->hub->Unreal server->problem
Fra : Jonas Melson

Dato : 02-03-01 17:54

goddag

Jeg har sat en unreal server op som uden problemer kan joines via LAN,
men den kan ikke joines "udefra". Jeg har en ADSL-linie fra WOL og derfor en
cisco router, hvortil der gennem en hub er tilsluttet to Pc'er. Den ene skal
bruges som Unreal-server, men jeg har ikke fast IP og kan ikke få det til at
fungere.

Er der nogen der ved dette kan komme til at virke? Skal routeren
konfigureres eller skal der konfigureres andre steder? Er det nødvendigt at
have fast IP?

Fra : N/A

Dato : 02-03-01 20:39

Fra : Jonas Melson

Dato : 02-03-01 20:39

Hej!
Mange tak for det!
Men hvor/hvordan kan jeg tjekke portnummeret?
Skal der stå dette ..."<tcp / udp>" i kommndoen eller skal det erstattes af
noget andet?
På forhånd tak!

Fra : Lars Kvorning

Dato : 03-03-01 16:38

Hej igen...
"Jonas Melson" <jmx@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Mange tak for det!
> Men hvor/hvordan kan jeg tjekke portnummeret?
Du kan (højst sandsynligt) i dit Unreal-server-software finde hvilket
portnummer den "lytter" på.

> Skal der stå dette ..."<tcp / udp>" i kommndoen eller skal det erstattes
af
> noget andet?

Du skal erstatte det enten med 'tcp' eller 'udp'. Det er nok højst
sandsynligt 'tcp'.

PS: Husk at skrive 'write' til routeren!