Nogle der kender disse fisk?
Fra : Lene Sørensen

Dato : 19-11-02 17:30

Hej!

Jeg har nogle fisk som jeg gerne vil af med, men jeg ved faktisk ikke rigtig
hvad det er for nogle, så jeg håber at der er nogle her der måske kan
genkende dem via billederne som kan ses her:
http://www.saijoto.dk/dansk/Cichlider/Hvilke%20fisk.htm

Lene

--
Kennel Saijôtô
Lene Sorensen & Flemming Guldberg Lassen

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 19-11-02 18:58

2'eren minder emget om fantom tetra.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Lene Sørensen

Dato : 19-11-02 21:45

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> 2'eren minder emget om fantom tetra.
>
> Venligst / Regards
> Thomas Schreiber - stall.dk

Hej!

Det er ikke "fantom tetra" fordi de ligesom er højer i kroppen, men ellers
ligner de meget, så det er " Sort Tetra" jeg har.

Lene

Fra : Davidsen

Dato : 19-11-02 19:24

"Lene Sørensen" <lene@saijoto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad det er for nogle, så jeg håber at der er nogle her der måske kan
> genkende dem via billederne som kan ses her:

1. (Måske) Barbus schuberti - Guld Barbe

2. Gymnocorymbus ternetzi - Sort Tetra

3. Ligner Labeo bicolor - Ildhale Labeo (men noget bleg ???)

4. Hyphessobrycon pulchripinnis - Citron Tetra

5. Barbus tetrazona - Sumatrabarbe/Tigerbarbe

Mvh
Davidsen

Fra : Davidsen

Dato : 20-11-02 01:12

> 3. Ligner Labeo bicolor - Ildhale Labeo (men noget bleg ???)

Rettelse:

3. Epalzeorhynchos frenatus ?

Fra : Lene Sørensen

Dato : 19-11-02 21:47

"Davidsen" <nope@denmark.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 4. Hyphessobrycon pulchripinnis - Citron Tetra
>
> 5. Barbus tetrazona - Sumatrabarbe/Tigerbarbe

Hej!

Tak for hjælpen!

1. Jeg tror at du har ret i at det er "Guld Barbe" jeg har, mine er bare
ikke udvokset endnu, da de kan blive op til 10 cm, og mine er ca. 6 cm.

2. Her har du også ret, jeg har været inde at kikke på nogle sider med
biller af "Sort Tetra", og det er dem jeg har.

3. Her er et link til billede af "Labeo bicolor", min fisk ligner den meget
bortset fra farven.

http://perso.club-internet.fr/vmillat/tropicalfish/fish/labeo_bicolor.htm

4. "Citron Tetra" det er lige hvad det er, på billedet kan man bare ikke se
at de faktisk er lidt lysegule. Så det er meget godt ramt.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvad nummer 3 er for en fætter.

Lene

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 20-11-02 15:16

Davidsen wrote:
> "Lene Sørensen" <lene@saijoto.dk> skrev i en meddelelse

> rigtig

<KLIP>

> 3. Ligner Labeo bicolor - Ildhale Labeo (men noget bleg ???)

Det er ikke en bicolor, men dens fætter...
Labeo Erythrurus hvis ikke jeg husker meget galt.
Nogen kalder den Rødfinnet Labeo på dansk (suk).

<KLIP>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Davidsen

Dato : 20-11-02 21:51

"Steen Suder, privat" <sfs@suder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke en bicolor, men dens fætter...
> Labeo Erythrurus hvis ikke jeg husker meget galt.
> Nogen kalder den Rødfinnet Labeo på dansk (suk).

> [...]

Det lyder fornuftigt; i min "Akvariefisk i farver" har vi flg:

Labeo erythurus (albino labeo, rødfinnet labeo mv.): "som vildfisk er denne
'haj' bleg-brun med en lille mørk plet på haleroden og med klare røde
finner."
og så er der en fætter mere:
Labeo frenatus (Rubin labeo, dobbelt *suk*): tynd grå krop og mørkkantede
skæl osv.

Af disse to ligner Lenes billede mest sidstnævnte, men på beskrivelsen mest
førstnævnte.
For at gøre forvirringen komplet kan man på nettet finde beskrivelser som
denne, der siger at det er én og samme fisk:
http://homepages.tesco.net/~davyreynolds/fishindex/fish/E/epalzeorhynchos_fr
enatus.htm
Det kære dyr skifter åbenbart familie ind imellem...

Mvh
Davidsen