Forms og ret-info-på-brugersider?
Fra : Anders Kirkeby

Dato : 19-11-02 17:16

Hej, jeg har et lille problem.

Jeg har oprettet en ganske simpel form, med for- og efternavn.
Disse to oplysninger bliver sendt videre til en side, hvor de
bliver vist.

Jeg vil gerne have at brugeren der intastede oplysningerne skal
kunne gå ind i en form, og ændre oplysningerne. Altså noget med
at trykke på "ret info" og så kommer man til form siden, hvor ens
data står i udfyldningshullerne. Der er altså tale om 3 filer,
der skal fungere sammen.

Nogen der kan svare mig på dette?
Håber jeg :)

Hilsen Anders

Ps: Det skal selvfølgelig udbygges gevaldigt. Dette eksempel er
kun for at finde fidusen :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-02 22:58

Anders Kirkeby skrev:

> Jeg har oprettet en ganske simpel form, med for- og efternavn.
> Disse to oplysninger bliver sendt videre til en side, hvor de
> bliver vist.

Hvilket sprog er det lavet i? (asp, php, asp.net?)

> Jeg vil gerne have at brugeren der intastede oplysningerne skal
> kunne gå ind i en form, og ændre oplysningerne.

Det forudsætter at dine data gemmes et sted hvor de kan hives ud
igen - typisk i en database.

> Altså noget med
> at trykke på "ret info" og så kommer man til form siden, hvor ens
> data står i udfyldningshullerne. Der er altså tale om 3 filer,
> der skal fungere sammen.

Det kan ikke gøres i ren html. Du skal spørge i en serverside-
gruppe - sandsynligvis enten
<news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp> eller

Har du adgang til asp.net (og mod på at prøve det) er der nogle
meget stærke muligheder for at rette og indtaste data direkte på
den side der viser dine data - dvs. du kan nøjes med én fil til
dine 3 handlinger.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)