Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af sort/hvid
Fra : Martin H. Pedersen

Dato : 19-11-02 16:46

Hej i gruppen.

Måske er jeg naiv, men man kommer jo ingen vegne uden at spørge. Kan man
selv fremkalde sort/hvide billede og i så fald, hvad kræver det?

På forhånd tak.
Martin.

Fra : www.analogfoto.dk L ~

Dato : 19-11-02 17:09

Hej

Du skal kun bruge et forstørrelsesapparat, 3 skåle til væsker, et ur, noget
fotopapir og fremkalder, fixer og stopbad. En gulgrøn eller rød pære og så
et rum du kan mørkelægge.

Det hele (på nær rummet) er ofte til salg for billige penge i DBA.

Velkommen til verdens dejligste hobby !

Du må gerne skrive hvis du vil have vejledning vedrørende køb af
forstørrelsesapparat.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-11-02 17:14

"www.analogfoto.dk L Langgaard" wrote:

> Du må gerne skrive hvis du vil have vejledning vedrørende køb af
> forstørrelsesapparat.

Du glemte at skrive, at et besøg i den lokale fotoklub er
et godt sted at starte, for de fleste fotokubber har jo et
mørkekammer, hvor Martin kan få et godt indtryk af hvordan
sagen bedst gribes an.

En liste over fotoklubber der har en hjemmeside findes på
flg. URL: http://www.photographing.dk/002%20fotoklubber%201.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Pico

Dato : 19-11-02 18:19

Martin H. Pedersen wrote:
> Hej i gruppen.
>
> Måske er jeg naiv, men man kommer jo ingen vegne uden at spørge. Kan
> man selv fremkalde sort/hvide billede og i så fald, hvad kræver det?

Det er da ikke naivt. Du kan snildt selv fremkalde og forstørre S/H, for den
sags skyld også farvebilleder, men det kræver selvfølgelig lidt mere.
Mit råd er at kontakte en fotoklub nær der hvor du bor, mange gange har
de også faciliteter så du kan få hjælp og evt. undgå at anskaffe udstyr selv.
Du undgår også de værste/klasiske bummeter fordi du bliver guidet igennem
i starten.
Skriv evt. i hvilket område du bor, så er der nok en i området der henviser
til en fotoklub.

Ib Pico
Ib@newmail.dk
http://home20.inet.tele.dk/pico/