Klasser?
Fra : Mads Jensen

Dato : 19-11-02 15:54

Hej

Jeg er igen med mit første forsøg på at bruge klasser.
Jeg bruger det sammen med en socket. Skal jeg i samtlige metoder skrive
koden for at åbne socketen og logge ind?

Eller kan jeg bare bruge metoderne, som jeg har skrevet til det i klassen
udenom metoderne i klassen?

fx:

<?php
class dims{
function open($info, $....){
$conn = fsockopen($info, $.....);
fgets($conn, 1024);
return $conn;
}
function login($conn, $user, $pass){
fputs($conn, "Login..") // PASS & USER
fgets($conn, 1024); // 2 gange!
}
}
?>

Håber, at det er forståeligt!

/Mads

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 19-11-02 16:26

On Tue, 19 Nov 2002 15:53:32 +0100, "Mads Jensen"
<astrup_jensen.NOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Eller kan jeg bare bruge metoderne, som jeg har skrevet til det i klassen
>udenom metoderne i klassen?

Du kan godt gemme en variabel så den kan ses i hele objektet.

Et eksempel

<?
class foo {
   var $connection;
   function open() {
      $this->connection = fsockopen(....);
   }
   function login(...) {
      fputs($this->connection,"osv.");
   }
}
?>

Fra : Mads Jensen

Dato : 19-11-02 17:47

Hej

>Du kan godt gemme en variabel så den kan ses i hele objektet.
Jeg har fundet ud af det.
Har en metode, der kæder login og connection sammen, og så bruger jeg bare
denne til det!

<?php

class foo {
function connect(....){
// connect
}
function login(....){
// login
}
function connection(.....){
// login / connect!
return $conn;
}
}

?>

Jeg bruger så bare connection() til det hele

/Mads