Kattebakke
Fra : Tjinca

Dato : 19-11-02 12:06

Hej gruppe!

Bare et lille spørgsmål. Hvor tit skal en kattebakke egentligt tømmes (eller
fjernes for bæ)? Jeg mener selvom vores lille mis bakke er ren og tør, og
der efter vores menneskelige lugtesans ikke er noget at komme efter, så
foretrækker hun den store stuebirks potte, hvis der efter hendes mening ikke
er nok grus eller er "rent" nok i bakken.

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 19-11-02 14:12

On Tue, 19 Nov 2002 12:06:12 +0100, "Tjinca" <ingakejs2@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>foretrækker hun den store stuebirks potte, hvis der efter hendes mening ikke
>er nok grus eller er "rent" nok i bakken.

Nu har jeg to, men som minimum gør jeg det en gang i døgnet, og som
regel to.

Du kan jo evt. prøve med manges yndlings-grus Extreme Classic. Mine
kan godt li' det fordi det er så sand-agtigt, kornene er ikke særlig
store (og jeg kan godt li' det fordi det er super !).

Derudover ku' du jo prøve at rense den om morgenen og før du går i
seng. Bare for at se om ikke hun så hellere vil bruge sin bakke.

Sidst men ikke mindst, så lad endelig være med at spare på
kattegruset. Et godt tykt lag i, så hun har mulighed for at begrave
sine efterladenskaber godt, og så hun ikke får gravet ned til bunden
og besørger på den.

Nåh ja, og prøv evt. at holde øje med hende. Hvis hun lægger an til en
bombe, så hop derhen og diriger hende ind på bakken

Jacob

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-11-02 16:29

In article <ntdktu853vmktq0g6526av1nqdnjc4lrhj@4ax.com>, Jacob Saaby
Nielsen <dont@think.so> wrote:

> [...]
> kattegruset. Et godt tykt lag i, så hun har mulighed for at begrave
> sine efterladenskaber godt, og så hun ikke får gravet ned til bunden

Hi - med mindre man som jeg har en kat der _ved_ at der er noget
spændende nede i bunden og stædigt graver heeelt derned hver gang,
uanset at jeg har prøvet at putte så meget grus i bakken at det vælter
ud over kanten, når de graver. *suk* Måske vil hun gerne møde en
kineserkat?? *s*

Fra : marianne hellemose

Dato : 19-11-02 17:40

Ann R skrev
< Måske vil hun gerne møde en kineserkat?? *s*>

Jamen det kan da godt arrangeres *GGG*

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-11-02 19:30

In article <ardpp2$hm7$1@sunsite.dk>, marianne hellemose
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

> Ann R skrev
> < Måske vil hun gerne møde en kineserkat?? *s*>
>
> Jamen det kan da godt arrangeres *GGG*

Hehehe *gg*
Ja den vinkel havde jeg ikke lige tænkt på Men mon miss Hong Kong
ville finde sig i at ligge i bunden af kattebakken - for det er jo dér
Donna leder efter kinesere...

Fra : Birgitte

Dato : 19-11-02 22:33

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> ud over kanten, når de graver. *suk* Måske vil hun gerne møde en
> kineserkat?? *s*
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Thihi *S* sådan en kat har jeg også *S*
Hun bliver stædigt ved med at krave til hun når bunden, men bagefter skraber
hun squ i loftet af bakken, altså hun er ikke nem at blive klog på.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 20-11-02 00:01

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
skraber
> hun squ i loftet af bakken, altså hun er ikke nem at blive klog på.

*LOL* Det lyder som Phumba. Hun friserer også gruset MEGET grundigt både før
og efter at hun har været "på". Og bagefter får både loft og vægge i kassen
en tur. Og jo, hun er osse ekspert i at skovler massevis af kattesand
udenfor *suk*

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 20-11-02 08:22

On Wed, 20 Nov 2002 00:01:20 +0100, "Lisbeth Hviid Jakobsen"
<ernyoka@hotmail.com> wrote:

> [...]
>og efter at hun har været "på". Og bagefter får både loft og vægge i kassen
>en tur. Og jo, hun er osse ekspert i at skovler massevis af kattesand

   Vores to (Begge to sgu!) skraber som gale og vilde - men
aldrig i gruset! De dækker aldrig til omend de skraber på kanten, på
loftet, på gulvet udenfor osv.... Meget omhyggeligt endda - men som
sagt aldrig i gruset - men nu er vores katte heller ikke de skarpeste
knive i skuffen ;)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 20-11-02 22:57

Trine Stubbe Teglbjærg <snoe@nospam.dk> wrote in
> [...]
> loftet, på gulvet udenfor osv.... Meget omhyggeligt endda - men som
> sagt aldrig i gruset - men nu er vores katte heller ikke de skarpeste

Nå, så er jeg mere rolig, jeg troede kun det var Tortie der var på den
måde. Fru V klarer det på mere normal vis, omend lidt entusiatisk måske,
gruset skal helst skubbes over i den ene halvdel af kassen. Det ved jeg så
ikke hvor hun har lært... ikke fra mor i hvert fald :)

Carsten Sørensen

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-11-02 23:17

Carsten Sørensen wrote:
> [...]
> måske, gruset skal helst skubbes over i den ene halvdel af kassen.
> Det ved jeg så ikke hvor hun har lært... ikke fra mor i hvert fald :)

det minder mig om..... sweety var lige ualmindeligt sød i dag......

rasmine havde en hårbolle der sad på tværs og kastede op ude i gangen lige
foran døren til soveværelset hvor jeg lå og gassede mig en time ekstra her
til morgen..... doven som jeg var gad jeg altså ikke springe ud af sengen og
fjerne det, da jeg af erfaring ved de bare lader det ligge og ikke går og
gnasker i det eller noget....
og hvad gør sweety?? han kommer stille luskende, stiller sig op og kigge på
mig altimens han laaaaaangsomt skraber løs på parketgulvet for at dække
rasmines efterladen skaber til........ han havde øjenkontakt med mig hele
tiden*G*
og hvad gør mor?? efter han havde stået sådan i et par minutter forbarmede
jeg mig og gik ud og fjernede det for ham, når han nu ikke kunne dække det
som han gerne ville*G*
jeg ved ikke med jer, men JEG synes det var vildt sødt som han ville rydde
op efter tøsen*G*

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 19-11-02 14:20

> [...]
ikke
> er nok grus eller er "rent" nok i bakken.

Det er vist meget forskelligt fra kat til kat. Herhjemme tømte jeg kun en
gang om dagen da mine dengang to katte var indekatte. Men andre herinde
skifter indtil flere gange om dagen. Hvor tit tømmer du da? Evt kunne du
prøve med flere bakker - så der ikke kom så meget i hver bakke hvis du
bliver ved med at tømme lige tit. Men hvis jeg var dig ville jeg nok prøve
at gøre birkens potte utilgængelig for katten. For det behøver jo ikke at
være fordi bakken er beskidt at den besørger der - det kan jo lige så vel
være fordi det er ekstra godt at besørge der.

Vibeke

Fra : Kate

Dato : 20-11-02 00:31

"Tjinca" <ingakejs2@hotmail.com> wrote in

> [...]
> ikke er noget at komme efter, så foretrækker hun den store
> stuebirks potte, hvis der efter hendes mening ikke er nok grus

Jeg sidder lidt med tanken om det "bare" er blevet en dårlig vane.
Har du prøvet at lægge noget over jorden i stuenbirken sp hun ikke kan
komme til jorden. Mine forældre lagde nogle store strandsten i de store
potter da deres første kat fik den idé at grave jorden ud på gulvtæppet
for så at skide i det. Meget lidt lækkert. Efter nummeret med stenene
gjorde han det så vidt jeg husker kun i bakken.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Birgitte

Dato : 20-11-02 01:47

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> for så at skide i det. Meget lidt lækkert. Efter nummeret med stenene
> gjorde han det så vidt jeg husker kun i bakken.

Hej Kate
Jeg har prøvet det samme trick og det virkede her hos mig
En af mine tidligere killinger fra sidste år, havde fået den vane, at han
syntes min gulv til loft stuebirk var verdens bedste toilet
Vi lagde rimlige stor sten på, som dækkede hele jorden, det så pænt ud, og
killingerne kunne nu heller ikke grave i jorden
Vi valgte dog at koge disse sten af først, så vi var sikker på, at have
fjernet evnt. bakterier.
Man kan også i hård plast eller pap, udskære en skive der præcis passer til
pottens top, skær en kile ind til midten og skær så i midten et hul passende
til plantens stamme.
På den måde kan potterne få låg på, men man kan dog stadigvæk vande.
Jeg har haft lavet mange af disse låg til min veninde, lavet af rengjorte
malerlåg....
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-11-02 08:25

Hej Gruppe

Vi havde også en plante som altid skulle graves op. De brugte aldrig jorden som
kattebakke så hvorfor ved jeg ikke, men det gjorde de altså stædigt hver gang de
var alene hjemme. De fik dog en brat ende den dag der rundt om planten var
anbragt vandballoner. Forsøger man at grave i sådan en får man sig en slem
forstrækkelse og stueplanten står nu i fred - uden vandballoner!

Mvh
Kim

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 20-11-02 11:54

> [...]
jorden som
> kattebakke så hvorfor ved jeg ikke, men det gjorde de altså stædigt hver

He he lyder som et projekt freja har haft gang i hun har haft det med at
stjæle jorkluper fra potten, hvilket har resulteret i at stuen har været
fyldt med jord når man kom hjem.

Sådan nogen jord klumper er gode at spille boldt med!!! når de så går i
stykker tager man bare en ny!

Det var ikke populært her hjemme!

Mvh Tina

Fra : Kate

Dato : 20-11-02 22:48

"Tina Bach Nygaard" <tinab@dsr.kvl.dk> wrote in

> Det var ikke populært her hjemme!

Nej, det kan jeg godt forestille mig
Bare da Mowgli en dag væltede min stuebirk og der var jord i hele
entreen og det halve af køkkenet, da var han ikke helt i kridthuset og
så gjorde han det ikke engang med vilje, men kun fordi han mente det
var en rigtig god idé at gemme sig for Lante bag plante for så at
sprnge frem og overfalde Lante. Det var ikke så godt for planten for
den var ikke tung nok til ca 4 kilo kat