Transparent border i table
Fra : Ole Moe

Dato : 19-11-02 13:02

Hej NG's

Jeg har følgende problem:

I en tabel skal jeg have en venstre border, der er 5px og
gennemsigtig. Jeg skal i hvert fald bruge et gennemsigtigt hul
til venstre. har lavet en løsning med to celler, men det er ikke
rigtig godt. Findes der nogle muligheder i CSS?

På forhånd tak...

Ole

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ole Moe

Dato : 19-11-02 13:11

Har fundet et alternativ, brugte en farve,men vil stadig gerne
vide om det kan lade sig gøre..........

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-11-02 13:41

Kig på boxmodellen i css: <http://www.w3.org/TR/CSS21/box.html>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-11-02 15:14

Ole Moe wrote:
> [...]
> til venstre. har lavet en løsning med to celler, men det er ikke
> rigtig godt. Findes der nogle muligheder i CSS?

jeps - du kan sætte en padding-left

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Ole Moe

Dato : 21-11-02 00:47

Takker for jeres indlæg, men padding var ikke en mulighed...
Tak for boxmodellen, selvom den var svær at forstå...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-11-02 11:19

Ole Moe wrote:
> Takker for jeres indlæg, men padding var ikke en mulighed...

Hvorfor ikke? (bare for at kunne hjælpe med at finde et alternativ)

Du kan muligvis sætte border-left: 5px hidden #sammeFarveSomBaggrunden;

> Tak for boxmodellen, selvom den var svær at forstå...

Tjah - den kræver lidt ekstra

mvh

Jesper Brunholm