Julegaveidéer fra 10 mdr.-dreng til far!
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 19-11-02 09:56

Hej NG!

Er der ikke nogle derude, der har en eller anden skør, fabelagtig, sjov
eller spændende idé til en julegave fra søn til far?

Det behæver ikke være noget stort og flot, men en eller anden "personlig"
ting - det synes jeg, kunne være rigtig fedt at få arrangeret. Jeg har
gransket min hjene, men synes ikke, at jeg rigtig har nogle idéer. Men det
er der måske andre, der har?

Mange hilsner
Lisa

Fra : Pia

Dato : 19-11-02 10:04

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Er der ikke nogle derude, der har en eller anden skør, fabelagtig, sjov
> eller spændende idé til en julegave fra søn til far?

Hejsa

Isaer hvis det er det foerste barn, er jeg overbevist om, at det er
ligemeget hvad gaven er, bare der staar "far" paa!! Min mand blev
himmelhenrykt over en kop, hvor jeg havde faaet printet et foto af vores
soen, og skrevet TIL MIN FAR paa. Jeg ved ikke hvor i Danmark man kan faa
det gjort, men fotobutikker kan sikkert hjaelpe (eller www.guleroden.dk).
Min far fik en musemaatte med billede og MIN MORFAR paa...og saadan kan man
jo bliver ved.

Knus

Pia

Fra : Henriette

Dato : 19-11-02 11:26

Hej

Ved jo ikke hvor i landet du befinder dig, men på Nørrebro
(Birkegade/Elmegade) er der en "værkstedsbutik" hvor man kan male på keramik
m.m.
Man kunne måske lave et håndaftryk på en kop, glasere det og brænde det
(male lilledrengens hånd og sætte et aftryk på en kop, askebæger el.lign.).
Dette hjælper de med i Filurlighed, som stedet hedder.

Bare en idé

se evt. mere på www.filurlighed.dk

Henriette

Fra : June Last

Dato : 19-11-02 14:31

idé til en julegave fra søn til far?

Hej Lisa.

Ideer:
Tshirt med påtrykt motiv ( fx. billede af sønnen)
Gå i hobbybutikken og spørg om der er nyt oppe i tiden.
Håndaftryk og FODaftryk er sjove. Køb evt. selvtørrende ler og lav et
eller flere aftryk af fødder eller hænder. mal eller rids en
medfølgende kommentar ( hvem har "fod på" det hele ! , eller bare den
traditionelle dato mv. Man kan også bruge barnets fødder og hænder som
stempler, køb "ufarligt" maling og masser af pap (tro mig der kommer
en masse fejltryk) Kan indrammes som billede. Klippes ud og laves som
ophæng/uro )
Nøglering - fra hobbybutikken - det er små flade plastik "æsker" som
samles efter at fx. billedet er indsat.
Gavekort fra sønnemand - På pasning (hvis det er muligt) af mig, så du
kan være sammen med den dejligste jeg kender i hele verden MOR( husk
at vedlægge gavekort til en middag for 2, en gåtur i skoven eller i
tur i biffen)
Et pudebetryk med tryk på: Billede og (igen) en tekst. Shyyyy.. far
sover sammen med mig !
Få taget et smukt/sødt billede hos fotografen (kan måske bruges til
mormor og morfar (som almindeligt billede i ramme)- et dejligt
mor/barn billede (mange mænd ELSKER at vise "hvad de har derhejmme" )
billedet skal være designet til fars pung (Husk at måle pungen og få
evt billedet lamineret) - og igen med en sød tekst. - Husk vi elsker
dig! eller lignende.
Kaffekruset som er nævnt, er der også mange muligheder med, en der er
meget sød er at lave barnets hænder ( barnet holder sinpelthen rundt
om kruset med maling på hænderne, så det er dekorationen i sig selv -
det kræver nogle forsøg - spørg igen i hobbybutikken efter den rigtige
maling til formålet. Nok for nu.. spørg igen hvis dette ikke hjælper.

--
Kærligst June

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 22-11-02 13:07

Hvor kan man få trykt et billede på porcelæn (jeg har en krukke, jeg gerne
vil have et billede på) i Storkøbenhavn??? Har ikke haft held til at finde
noget via nettet!

Hej fra Lisa