MS Windows
briani 27239
Netværk via modem i XP ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-11-02 08:40

Jeg er ved telefonisk at hjælpe en med at opsætte en "netværk via modem"-
internetforbindelse på en nyanskaffet Acer bærbar. Internetforbindelsen er
TDC Basis, hvortil der er hentet en cd-rom i en TDC-telebutik.

Når vi kommer til felterne "Automatisk tildeling af IP-adresse", så er dette
felt nedtonet, og kan ikke vælges. Der kræves åbenbart at man skal indtaste
en IP-adresse. Da man jo får tildelt en ny IP-adresse hvergang man kalder op,
lyder det lidt mærkeligt på mig.

Dér hvor man skal vælge indstillingen for DNS-servere er feltet for automatisk
tildeling, ligeledes "nedblændet" så det ikke kan vælges.

Hvad er der mon galt siden vi ikke kan vælge "Automatisk tildeling af IP-adresse"
og "Servertildelte DNS-servere"?

(Jeg bruger ikke XP, og kender "kun" Win98, ME og 2000)

På forhånd tak for hjælpen.

Claus

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 19-11-02 21:57

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
IP-adresse"
> og "Servertildelte DNS-servere"?
>
> (Jeg bruger ikke XP, og kender "kun" Win98, ME og 2000)

Er du logget på med lokal admin rettigheder, ellers kan der godt opstå de
ting som du nævner.

M.v.h
Mogens