Band of Brothers
Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 19-11-02 00:55

Hej Alle

Jeg kunne rigtig tænke mig at eje Band of Brothers på DVD, (det er den Anden
Verdenskrigs serie der blev sendt på DR2) Ved i hvad for en forskel der på
versionen af "Band of Brothers" som man køber i England og den man køber i
USA? De koster nemlig næsten det samme, men hvis jeg køber den i USA bliver
der lagt grum told ovenpå så jeg vil heslt købe den i England. Er der nogen
af jer der allerede har den og hvor har i haft gode erfaringer med at købe
den?

Med Venlig Hilsen
Christian

Fra : Rasmus Hochreuter

Dato : 19-11-02 01:46

> [...]
nogen
> af jer der allerede har den og hvor har i haft gode erfaringer med at købe

Jeg mener du får DTS lyd med i reg. 1 udgaven. Til gengæld får du kun
spanske tekster med. Udover det er der jo så også den dårligere
billedopløsning pga. NTSC-formatet.

Hilsen

Rasmus Hochreuter
rammu@tiscali-dot-dk

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 19-11-02 07:32

"Rasmus Hochreuter" <rammu@tiscali.dk> wrote in message news:gRfC9.21978$HU.1505098@news010.worldonline.dk...

SNIP

> Jeg mener du får DTS lyd med i reg. 1 udgaven. Til gengæld får du kun
> spanske tekster med. Udover det er der jo så også den dårligere
> billedopløsning pga. NTSC-formatet.

Udover at der er en teoretisk forskel på NTSC og PAL, så kan jeg da konkludere at næsten samtlige af de reg. 1 plader
jeg ejer har stået bedre end deres søster-udgivelser i region 2.

Hvorfor det forekommer skal jeg ikke gøre mig klog på, men det kunne måske have noget at gøre med
konverteringsprocessen.

Derudover virker det også lidt amatøragtigt at Star Wars 2 kan være THX-godkendt i PAL udgaven, da PAL-systemet slet
ikke er THX godkendt i modsætning til NTSC?

Jeg ville helt klart købe reg. 1 udgaven fra f.eks www.futureent.com eller www.cdwow.com fragtfrit og toldfrit.
Medmindre du skal have teksterne med.

Anders Hyltoft

Fra : Per Kristensen

Dato : 19-11-02 12:21

> [...]
THX-godkendt i PAL udgaven, da PAL-systemet slet
> ikke er THX godkendt i modsætning til NTSC?

Nogle film jeg har set står klart bedre i PAL end NTSC, men desværre fylder
PAL mere, så nogle gange kan det virke mere komprimeret.

Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 19-11-02 17:26

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> [...]
fylder
> PAL mere, så nogle gange kan det virke mere komprimeret.

=O) Tusind tak for svarene, men jeg er lidt i tvivl om det med formaterne.
Er det region 1 der er NTSC format og region 2 der er PAL? Jeg hælder også
mest til Region 1 udgaven, men alligevel må det være rart med danske
tekster. Men ellers vil jeg lige tjekke det lidt ud for det er jo en ret dyr
samling, men helt sikkert alle pengen værd.

MVH
Christian

Fra : Christian Trier Clau~

Dato : 19-11-02 17:29

> [...]

mest til Region 1 udgaven, men alligevel må det være rart med danske
tekster. Men ellers vil jeg lige tjekke det lidt ud for det er jo en ret dyr
samling, men helt sikkert alle pengene værd =O)

MVH
Christian