Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af Digitalkamera - Canon?
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-11-02 23:44

Hejsa!

Jeg skal til at have fundet mig et digitalkamera. Jeg har et gammelt
Sony Mavica (til disketter!), som en kamerat har lånt. Jeg kan/vil
ikke selv bruge det, da det simpelthen er for ringe.

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, men et eller andet siger mig, at
Canon skal jeg kigge efter.

En kammerat fortalte, at han var yderst tilfreds med sit G2, og det
ligger nok også i 'min' prisklasse.

Hvis man kigger på Canon-kameraer til ca. samme pris som G2, så er der

PowerShot G2 (udgået?)
PowerShot G3
PowerShot S45
Digital IXUS v3

Hvad er forskellen på disse modeller? Fordele/ulemper ved de enkelte?
Er prisenforskellen på G2 og G3 1'300,- 'værd' at betale?

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 18-11-02 23:58

Lasse Hedegaard wrote:

> Jeg skal til at have fundet mig et digitalkamera. ....cut....

Hvis du lige gør dig den ulejlighed, at læse alle indlægene
en måneds tid tilbage, så får du automatisk svar på mange
af dine spørgsmål.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-11-02 01:23

Niels Ebbesen skrev:

>Hvis du lige gør dig den ulejlighed, at læse alle indlægene
>en måneds tid tilbage, så får du automatisk svar på mange
>af dine spørgsmål.

Det var (og er) jeg i fuld gang med, men jeg finder ikke rigtig nogle
indlæg, hvor de nævnte modeller sættes op mod hinanden.

PS! Niels - jeg troede du vidste, at jeg var 'en af dem' der altid
foretager søgninger først.

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-11-02 14:41

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> mod hinanden.
>
> PS! Niels - jeg troede du vidste, at jeg var 'en af dem'

Nå - jeg kan ellers erindre ind til flere meget lange tråde,
hvor fordele og ulemper ved forskellige typer digicam's bliver
vendt og drejet ret grundig, og nogle af de modeller du nævner
var netop dem der blev diskuteret.

Men det hjælper ikke ret meget, hvis du blot har læst subjecter
eller det/de første indlæg i hver tråd, for den type tråde har
det med at udvikle sig, og indrage flere aspekter hen ad vejen.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-11-02 14:53

Niels Ebbesen skrev:

> [...]
>hvor fordele og ulemper ved forskellige typer digicam's bliver
>vendt og drejet ret grundig, og nogle af de modeller du nævner

Jeg brugte et par timer i går, bl.a. på Google Groups.

>Men det hjælper ikke ret meget, hvis du blot har læst subjecter
>eller det/de første indlæg i hver tråd, for den type tråde har
>det med at udvikle sig, og indrage flere aspekter hen ad vejen.

Det er jeg klar over, og så kan det være svært at finde disse indlæg
ved søgning. Og jeg må indrømme, at jeg ikke har tænkt mig at læse
samtlige indlæg fra den sidste måned - som du faktisk opfordrer mig
til at gøre. Det er ikke bare liiiiige en ulejlighed, nej - det er
ganske tidskrævende.
Venligst,
Lasse Hedegaard

Også unlock af Ericsson R600, T200, T300 m.fl. - tag et kig forbi

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-11-02 15:36

Lasse Hedegaard wrote:

> Det er ikke bare liiiiige en ulejlighed, nej - det er
> ganske tidskrævende.

Det er heller ikke bare lige, at besvare de spørgsmål du
stiller, og hvis du tager i betragtning, at der meget
hyppigt bliver postet spørgsmål, om gode råd og hjælp
til valg af nyt digicam, som på mange punkter minder om
dine spørgsmål, så må en fornuftig afvejning være, at
det bør være dig der tar' den store læser.

Og en meget hurtig søgning på Google fandt bl.a. tråden,
som starter med Message-ID: <news:c4d5sukhcb728nh9brdjj50juhbbbni49i@4ax.com>

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan N.

Dato : 19-11-02 01:11

Se test av G3 her
http://www.akam.no/tester/canon_powershot_g3/index.html

--
Hilsen Jan N.

Fra : max

Dato : 19-11-02 02:13

> Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, men et eller andet siger mig, at
> Canon skal jeg kigge efter.
<snip>
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Minoltas 7ere har 28mm vidvinkel, det er en rigtig dejlig ting -
der er osse kraftig tele, hvis man syns det er spændende..
Check dem ud, de er måske ikke så sexy som Canon, men
de kan noget de andre ikke kan .. mvh max

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 19-11-02 11:50

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> ligger nok også i 'min' prisklasse.
>
> Hvis man kigger på Canon-kameraer til ca. samme pris som G2, så er der

G2 udgået? Hvor?
Jeg kan ikke se de store forskelle på G2 og G3 udover prisen.
Mvh
Torben

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-11-02 13:25

Torben Schou Jensen skrev:

>G2 udgået? Hvor?

http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/
Den står under "Discontinued Models".

>Jeg kan ikke se de store forskelle på G2 og G3 udover prisen.

OK. Jeg kan se, at G3 er _meget_ nyt. Hvordan plejer det at være med
priserne? Er det 'værd' at vente nogen tid, hvis jeg vælger at købe
dette? Er der noget at spare, eller er det kun håndører?

Fra : Ghetto Svend

Dato : 19-11-02 14:58

> [...]
> priserne? Er det 'værd' at vente nogen tid, hvis jeg vælger at købe
> dette? Er der noget at spare, eller er det kun håndører?

Du har ret, G3 er meget nyt, så nyt at det ikke er i danske butikker endnu.
Der er ikke meget at spare ved at vente, som der er en der skriver er der
kun ca. 1300 kr at spare, oven i købet på en model (G2) der har fået en
efterfølger. Jeg vil anbefale den nye model på grund af de mange
forbedringer og nye faciliteter.

Svendemand