hundebog
Fra : Rasmussen

Dato : 18-11-02 21:54

Hvilken hund vil i anbefale at købe hvis man skal lære at forstå og opdrage
sin hund....

Hilsen Birgit
--
Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne tallet 5 fra min
adresse.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 18-11-02 23:49

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken hund vil i anbefale at købe hvis man skal lære at forstå og
opdrage
> sin hund....

Tja jeg kan varmt anbefale "helhjertet hundetræing" Irene Jarnved

"min bedste ven" Maria Hansen .. den kommer forøvrigt snart som ny
revideret udgave og kan købes/bestilles på flg. hjemmeside
http://home13.inet.tele.dk/Trofast/ hvor der er link til forlaget ...

og så kan jeg varmt anbefale bøger af Anders Hallgren

hejhils fra Ami

Fra : Therese

Dato : 19-11-02 00:11

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken hund vil i anbefale at købe hvis man skal lære at forstå og
opdrage
> sin hund....

Jeg vil tro at du kan købe en hvilken som helst hund, og så lære at forstå
og opdrage den :D :D
Hvis du mener hundebog har jeg selv købt "Hunde for Dummies" af Gina
Spadafori samt "Jeg har hund" af Politikens familiehåndbøger.
Jeg synes begge bøger er meget gode og oplysende og kan varmt anbefale dem.

Mange hilsner
Therese

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 19-11-02 08:40

Hej Birgit

Jeg vil anbefale Stanley Corens to bøger:

"Din intelligente hund : en guide til din hunds tanker, følelser og
personlighed" og
"Tal hundsk : lær at forstå, hvad hunden fortæller"

Specielt den første har jeg haft meget stor fornøjelse af!

God læselyst
Mvh
Kim

Fra : Holm

Dato : 18-11-02 23:39

Rasmussen <flynderborg5@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd95379$0$18575$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]
>
> Hilsen Birgit
> --
> Da jeg er træt af spam, bliver du nødt til at fjerne tallet 5 fra min

Kære Birgit

Så er det nok bedst at købe en hund som kan tale...........))
og som har forstand på mennesker....!!
Ku´ikk´la´vær´.......

( jeg vil til enhver tid anbefale at gå til hundetræning!!!!)
Ingen bøger vil nogensinde give dig så meget ..men de kan være en hjælp
undervejs...!

Holm

Fra : Trine Dyrgaard

Dato : 19-11-02 12:02

Min "alltime favourite" er Jean Donaldsons The Culture Clash. Den er godt
nok på engelsk, men er rimelig letlæst. Hun skriver dejligt uhøjtideligt, og
hænger sig ikke nær så meget i ulveadfærd som mange andre forfattere. Ikke
fordi jeg mener, at ulveadfærd er uvæsentligt, men det er trods alt hunde,
vi har med at gøre, og det er dem hun beskæftiger sig med.

Derudover vil jeg, med tanke på de problemer du har beskrevet tidligere,
anbefale Turid Rugaas' På talefod med hunden. Den beskriver hundens dæmpende

Endvidere Fra hvalp til voksen hund af Åsa Ahlbom,
en letlæst guide til alle de "problemer" der opstår i den svære unghundetid.

Alle de ovennævnte bøger kan let bestilles på www.canis.no

Helhjertet hundetræning af Irene Jarnved er også god, men en smule
overfladisk.

Desuden smuglæser jeg lidt hos boghandleren i Hundelytteren af Jan Fennell,
men jeg kan nok ikke anbefale den før efter jul Den står i hvert fald
øverst på ønskelisten sammen med Hund eller ulv 1 og 2 af Hanne Hjelmer
Jørgensen.

--
-Trine

Se Robin på www.robinhund.dk

Fra : Punish the deed not ~

Dato : 19-11-02 19:59

On Mon, 18 Nov 2002 21:54:16 +0100, "Rasmussen"
<flynderborg5@stofanet.dk> wrotd:

>Hvilken hund vil i anbefale at købe hvis man skal lære at forstå og opdrage
>sin hund....
>
>Hilsen Birgit

Jeg ville andbefale at gå ned i parkerne og se efter de
"ældre"hundeejere der har en meget lydig og glad hund, og som måske
har haft mere end en hund, og så spørg løs alt hvad du kan , spørg
hvornår de går tur og plag dem med dine spørgsmål hver dag indtil de
flygter og vær samtidig kritisk man må ikke sluge altting råt . Og
hvis du læser bøger og får din viden derfra så vil mange have en
tendens til at tro blindt på det de læser , og så kan du begå fejl som
måske er svære at rette op på senere . Jeg syntes selv at jeg har lært
meget af at snakke med alle mulige "hundenørder" rundt omkring . Og så
selvfølgelig gå til hundetræning på et ordentligt hold der ikke er alt
for billigt .

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 20-11-02 09:33

Hej Birgit og Straf gerningen, ikke racen

Modellen kan naturligvis bruges, men specielt som nybegynder risikerer at få en
masse
dårlige råd, som kan være svære at sortere fra de gode samtidig med at man lidet
sandsynligt får en systematisk fremstilling. Hvis man skal lytte til ældre
hundeejere, og det er naturligvis en god ide, så vil jeg i stedet tilråde en
klub hvor man kan træffe de samme mennesker igen og igen og drøfte fremskridt og
problemer som de opstår ...

Når man har læst sig til en systematisk og teoretisk fremstilling, er der meget
guld at hente i
parker og gader, men jeg mener ikke det er stedet for den urutinerede eller let
rutinerede
hundefører at hente sin viden ....

Mvh
Kim

Fra : Max Larsen

Dato : 20-11-02 11:53

Jeg vil varmt anbefale Hund i huset af Bente Iversen. Bogen er lige
sat ned til 100,- læs om den på
http://www.biodyr.dk/bogen_hund_i_huset.htm.

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Mari

Dato : 20-11-02 22:23

"Rasmussen" <flynderborg5@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken hund vil i anbefale at købe hvis man skal lære at forstå og
opdrage
> sin hund....

Den bedste begynder bog jeg kender er stadig "Din Hund"
af Sven Järverud og Gonvor af Klinteberg-Järverud, selvom jeg
har mange andre.

Den omhandler alle aspekter - og er som sagt en "starter".
Den koster vejl. 258 kr men kun 158 kr.gennem
http://www.dansk-kennel.klub.dk
hvis du er medlem.

Mari

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-11-02 22:59

Eberhard Trummler - Dus med din hun bind I og II

Absolut de bedste bøger jeg til dato har læst. De er skrevet ud fra mange
års observation af hunde.

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever
Bimmer, Labrador
http://soulbenders.webbyen.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 21-11-02 23:04

On Thu, 21 Nov 2002 22:59:07 +0100, "R. Ilsøe"
<frygtloes_@hotmail.com> wrote:

>Eberhard Trummler - Dus med din hun bind I og II

Og som desværre ikke kan fås i almindelig boghandlere...så ud og søge
i antikvarter....men det er heller ikke sådan lige til.
Mon en der er en der vil sælge et sæt???*SSS*

Camilla
--
Camilla

Fra : René Kofoed

Dato : 24-11-02 11:59

Hejsa.
Som en anden har skrevet, er de nærmest umulige at, opdrive!!!!
Jeg står også klar med pungen, hvis nogen skulle være klar til at, sælge
dem.

Mange weekend hilsner fra
Susanne , Coco og Xawier.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-11-02 13:17

> Hejsa.
> Som en anden har skrevet, er de nærmest umulige at, opdrive!!!!
> Jeg står også klar med pungen, hvis nogen skulle være klar til at, sælge
> dem.

Mener det er i Århus der er en boghandel der kan skaffe dem... Skal lige
prøve at finde ud af det.

--
R. Ilsøe

Balto, Flatcoated Retriever (½ år)
Cikorie, Flatcoated Retriever (10½ år)
Bimmer, Labrador (2½ år)
http://soulbenders.webbyen.dk

Fra : Camilla Larsen

Dato : 24-11-02 19:25

Hejsa

Jeg er den anden person der efterlyser bøgerne, så hvis finder ud af
det må du endelig gerne maile mig på : pepper@albertsen.org

Jeg søgte lidt på nettet engang og faldt over et forlag som ligger i
Århus men der var ikke bonus

Camilla

--
Camilla