Skærme
Fijala 3554
Medion 17" TFT hos Aldi d. 20/11
Fra : suger

Dato : 18-11-02 22:11

Hello

Jeg kunne godt finde på at springe i Aldi efter en sådan sag på
onsdag, den koster 3999,- Se mere på http://www.aldi.dk

Er der nogen her der har erfaringer med denne skærm ?
Aldi er (som forventet) ikke særlig omstrøende med modelnr mv, og
Medions tyske site er midlest talt til grin med en produktoversigt
som ikke virker.

Håber at nå at få svar inden onsdag

TIA
Søren

Fra : David T. Metz

Dato : 19-11-02 17:01

suger skriblede:
> [...]
> Aldi er (som forventet) ikke særlig omstrøende med modelnr mv, og
> Medions tyske site er midlest talt til grin med en produktoversigt

Tjah, jeg kan da se på billedet at der ikke sidder et "Wise view"
klistermærke på den, så det er ikke et Samsung-panel. Jeg har selv en 17"
Orion-skærm købt i tdc-butikken med Samsungpanel for 3999,- Den er perfekt
også til 3d-games.

Den er vist steget lidt i pris dog se her:
http://tinyurl.com/2tt4

http://shop.teledanmark.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/da/-/DKK/Dis
playProductInformation-Start;sid=q00t8WdD4pItalqZ9W3tWaFt7iBMYl7B1f8=?Produ
ctID=f2WsHgt2hkQAAADxP2LJZhZH&CatalogCategoryID=7KQKamlDwuQAAADpJO%2eb7SM_

David

Fra : Karsten Vest Nielsen

Dato : 19-11-02 20:27

Jeg overvejer også tilbuddet - til datterens julegave.
I min søgen efter yderligere oplysninger fandt jeg følgende tyske
anmeldelse:

http://produkte.zdnet.de/test/67/1/2111.html

MEN jeg ved ikke om det er dem samme TFT skærm - billedet ser anderledes ud
(foden).

Jeg er ikke bekymret for billedkvaliteten, men er en responstid på 40ms
(20op/20ned) tilstrækkeligt hurtigt til film (som datteren vil se) og
Counterstrike/Warcraft som sønnen spiller ????

/Karsten

Fra : Blaster

Dato : 19-11-02 20:51

Jeg ville være en smule bekymret for responsetiden på 40 ms, det ville uden
tvivl kunne se i spil, film er jeg lidt i tvivl om, men tror også det ville
kunne ses her. En responsetid på 25ms eller derunder er at fortrække.

Fra : David T. Metz

Dato : 19-11-02 21:39

Karsten Vest Nielsen skriblede:
> [...]
> 40ms (20op/20ned) tilstrækkeligt hurtigt til film (som datteren vil
> se) og Counterstrike/Warcraft som sønnen spiller ????

Counterstrike vil være et problem. Film og Warcraft nok ikke. Jeg vil gerne
reklamere lidt for min egen igen, der har 25 ms. Ellers kan du jo tage
Aldis 15" som har bedre respons iflg. dit eget link - og det er stadig
samme skærmstørrelse som en traditionel 17" (cirka).

Ifm. spil skal man være opmærksom på at det er bedst at afvikle dem i
skærmens medfødte opløsning - dvs. computer og grafikkort skal helst være
hurtigt nok til at det kan afvikles i 1280*1024 (17") eller 1024*768
(15") - ellers falder kvaliteten en del. Det er især grafikkortet det
kommer an på.

David

Fra : Karsten Vest Nielsen

Dato : 22-11-02 19:13

Købte du - eller gjorde andre - og hvad er erfaringerne ?
/Karsten

Fra : Thïngmand

Dato : 23-11-02 21:46

> Købte du - eller gjorde andre - og hvad er erfaringerne ?

Jeg har set en i aktion og den er både flot at se på slukket og tændt -
Billedet stod skarpt og det lykkedes mig ikke at frembringe ghosting (havde
ikke mulighed for at teste 3-D spil/film)

Hvad responstiden, er dog stadig uklart (stod ikke i manualt)