RAM - detekteres ikke korrekt?
Fra : CyberMike

Dato : 18-11-02 21:23

Har lige monteret et 128 MB RAM-modul med SD-RAM/133 Mhz i en pc - men den
detekterer kun 32 MB. Hmmm...?

Bundkort: ChainTech med VX-chipset
Processor: Pentium-S 100 Mhz

Der er 2 sokler til SIMM-RAM (eller er det mon EDO-RAM)
- og 2 sokler til SD-RAM.

Jeg har afmonteret de 2 gamle RAM-moduler, da pc'en jo ellers ikke starter
op.

Jeg har opdateret BIOS for en god ordens skyld - men uden det hjalp.

Har nogen af jer mon en idé?

Hilsen Michael

Fra : Michael Petersen

Dato : 18-11-02 21:46

CyberMike skrev i meddelelsen
<3dd94ce2$0$5035$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>Har lige monteret et 128 MB RAM-modul med SD-RAM/133 Mhz i en pc - >men
den
>detekterer kun 32 MB. Hmmm...?
>
>Bundkort: ChainTech med VX-chipset

>Har nogen af jer mon en idé?

jeg er ikke overbevist om at VX chips kan håndterer
større stænger end 32MB, måske 64MB, hvis stangen er "bygget rigtigt"

[Memory compatibility:
[all memory module sizes up to at least 32MB/module, EDO or SDRAM
[Additional remarks/issues:
[1. Like all Intel VX chipset based boards, the cacheable range of this
board is
[only 64MB

sakset fra http://www.chaintech.de/QUESTION/MODEL586.htm#5IGM

TX chipset kan generelt håndterer 128MB moduler
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : CyberMike

Dato : 18-11-02 22:16

> [...]
>
> TX chipset kan generelt håndterer 128MB moduler
> --
> med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg

Jeg tror sør'me du har ret! Tja, man skal jo lære så længe man lever
Jeg må ha' et nyt bundkort... - men det er da vist også på tide!

Tak for hjælpen - den kom hurtig!!

Hilsen
Michael

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 22-11-02 04:44

> Jeg må ha' et nyt bundkort... - men det er da vist også på tide!

JA!

Mvh Rune

Fra : Robert Eriksen

Dato : 19-11-02 15:19

CyberMike wrote:

> Har lige monteret et 128 MB RAM-modul med SD-RAM/133 Mhz i en pc - men den
> detekterer kun 32 MB. Hmmm...?
>
> Bundkort: ChainTech med VX-chipset
> Processor: Pentium-S 100 Mhz

Hvad er det lige S'et står for?
Silverstone eller noget i den stil?

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-11-02 20:08

Robert Eriksen skrev i meddelelsen <3DDA4841.B858C2E5@adr.dk>...

>Hvad er det lige S'et står for?
>Silverstone eller noget i den stil?

hed de ikke alle det, (S Som Standart) inden MMX kom frem?
damn, det er længe siden
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post
senere racende rundt i Patrol 3,3TD
http://www.petersensweb.dk