MS Windows
briani 27239
W98 install fejl
Fra : Stig Mogensen

Dato : 18-11-02 19:04

Jeg har i nogen tid nørklet med at installere W98 på min maskine.
Maskinen er som i min signatur, bortset fra HDen som er en 20gb IBM 60GXP.
HDen er tjekket med Segate Seatool, og IBMs egen disc check utility.
Maskinen har før kørt XP og Linux - uden problemer.

Jeg har disablet BIOs antivirus.
Jeg opretter 2 partitioner i FAT32 med FDISK, og booter op på CD-rom.
Installationen starter, og filerne bliver kopieret ind på C-drevet. Så vil
Setup rebootes, og derefter kan jeg ikke komme videre.

"Ugyldig I/O disk"

Et forsøg på at reparere mbr med bootfloppyen hjælper ikke.
Sætter jeg HDen over i en anden maskine, kan jeg sagtens se både
autoexec.bat, boot.ini og en masse andre filer.
Ifølge Asus kan W98 godt køre på mit p4s333.

Hvad pokker går der galt??

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Pico

Dato : 18-11-02 23:16

Stig Mogensen wrote:
> [...]
> Sætter jeg HDen over i en anden maskine, kan jeg sagtens se både
> autoexec.bat, boot.ini og en masse andre filer.

Kan du ikke det hvis du starter på en Win 98 startdiskette og skriver dir ?

Hvis du ikke kan det ville jeg starte forfra med en fdisk, husk at "slette"
de gamle partioner, altså kør punkt 3.
Pico

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-11-02 00:02

Har du husket i fdisk at gøre den primære partition aktiv? Det skal den
være, før den kan fungere som bootdrev.

Kurt

Fra : Stig Mogensen

Dato : 20-11-02 21:10

> Har du husket i fdisk at gøre den primære partition aktiv? Det skal den
> være, før den kan fungere som bootdrev.

Partionen er aktiv...ellers tak for forslaget

/Stig

Fra : Erling

Dato : 18-11-02 23:05

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har disablet BIOs antivirus.
> Jeg opretter 2 partitioner i FAT32 med FDISK, og booter op på CD-rom.

Har du prøvet at fjerne partitionerne og efterflg. boot op på CD-en så den
FDISK der følger med W98-install sørger for partitioneringen ?

Mvh
Erling

Fra : Stig Mogensen

Dato : 20-11-02 21:11

> Har du prøvet at fjerne partitionerne og efterflg. boot op på CD-en så den
> FDISK der følger med W98-install sørger for partitioneringen ?

Jeg har prøvet at slette partitionerne, og lade W98 setup formatere HDen i
FAT32 som én partitionen. Det fejler også.

/Stig