Transport af kat mellem DK & SE?
Fra : Brizz

Dato : 18-11-02 17:10

I "gamle dage" skulle de både vaskes, have det hvide snit og i karantæne og
alt muligt som man ikke havde lyst til for at tage sine kære med til Sverige

Men hvordan er det idag? Vi har været så heldige at få mere plads til vores
2 katte i vores nye lejlighed i Malmö så nu kommer de nok til at rejse et
par gange hen over broen.
Hvad skal man gøre? og skal man gøre noget?

Mvh Brian

--
www.gronaerten.dk
....nu med katte og ski

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-11-02 17:25

Hej
Check Fødevaredirektoratets hjemmeside, under veterinærnyt - rejse med hund
og kat.
http://www.vfd.dk/
Hilsen Vibeke

Fra : H.O.T

Dato : 18-11-02 22:38

De skal vac. mod rabies og godkendes af den svenske myndighed....Der bliver
taget blodprøver efter et halvt år, og kan så godkendes i en periode af to
år, hvorefter man skal have en godkendelse på ny.....

Det kræver ingenting at tage katten til Dk fra Sverige.....

Skal nok sende de specifikke regler, jeg venter på at de bliver sendt til
mig....
Bor selv i Sverige og vil gerne kunne tage min kat med frem og
tilbage.......

Henrik

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-11-02 23:03

"H.O.T" <h.rasmussen@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> år, hvorefter man skal have en godkendelse på ny.....
>
> Det kræver ingenting at tage katten til Dk fra Sverige.....

Nej, det passer nu ikke helt - her er en kort opridsning af kravene:
Først rabiesvaccine, efter 120 dage tages blodprøve, som sendes til
laboratorium for test af antistoffer mod rabies (behøves kun 1 gang, hvis
man husker at få revaccineret mod rabies efter 1 år +/- 45 dage), senest
samtidig med blodprøvetagningen skal katten chipses eller øretatoveres (så
man kan identificere den pgl. kat), tilladelse til indførsel (søges hos
Jordbruksverket, koster svjh 400 SEK - gælder 1 år ad gangen, skal derefter
fornyes) og endelig helbredsattest og ormekur senest 10 dage før man skal
til Sverige.

> Skal nok sende de specifikke regler, jeg venter på at de bliver sendt til
> mig....

De specifikke regler kan ses her:
http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/pjecer/rejse_hundogkat/kap4.h
tml#Anchor-SVERIGE-41681

Mvh. Camilla

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-11-02 23:09

"Camilla Scharff" <camischa@jubiipost.dk> skrev...

http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/pjecer/rejse_hundogkat/kap4.h
> tml#Anchor-SVERIGE-41681

Damn - havde ellers forsøgt mig med <> - prøver lige igen...

Fra : Camilla Baird

Dato : 18-11-02 23:38

On 18/11/2002 23:08, in article arbodh$5al$1@sunsite.dk, "Camilla Scharff"
<camischa@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>>
> http://www.fdir.dk/publikationer/publikationer/pjecer/rejse_hundogkat/kap4.h
>
> Damn - havde ellers forsøgt mig med <> - prøver lige igen...

Reglerne kan også findes på SJVs side på svensk
http://www.sjv.se/net/SJV/Startsida/%c4mnesomr%e5den/Djur+&+veterin%e4r/In-+
&+utf%f6rsel+av+levande+djur/Katt
Hvis den er for lang så prøv denne
http://makeashorterlink.com/?U524323F1
--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : H.O.T

Dato : 19-11-02 19:27

Jeg skriver, at du ikke skal gøre noget, for at tage katten med til dk fra
Sverige.....
Men at man skal den modsatte vej....Så ja, det passer *s*

Henrik