Fjernstyring af PC med VNC
Fra : Martin Nørgaard

Dato : 18-11-02 17:32

Hej,

Håber dette er den rigtige gruppe for denne type spm.

Jeg har en Windows XP PC jeg gerne vil fjernstyre med VNC.
http://localhost:5800/ får jeg fin kontakt med VNC og javaklienten spørger
efter password, men ude fra Internettet (Min windows 2000 laptop) er der
ingen kontakt. Jeg kan pinge, men ikke kontakte via http og port 5800.

Jeg har:
Ingen Firewall (SW eller HW)
Ingen Router (Netkort er direkte koblet på TDC ADSL Pro Access via
ADSL-"modemet")
Slået XP's Firewall fra
Virkeligt brug for et godt råd.

Tak

Martin Nørgaard

Fra : Mads Bahrt

Dato : 18-11-02 17:37

Martin Nørgaard wrote:
> [...]
>
> Jeg har:
> Ingen Firewall (SW eller HW)
> Ingen Router (Netkort er direkte koblet på TDC ADSL Pro Access via

Virker det over lokalnet fra din laptop?

MVH
Mads

Fra : Martin Nørgaard

Dato : 19-11-02 08:56

Hej Mads,

Nej. Det er dial-in vi modem til tele danmark! I mellemtiden har jeg fået en
mistanke som lige skal afprøves. På VNC serversiden kører jeg en tredieparts
VPN client som dog ikke er startet under testen (Symantec Raptor mobile).
Mon den går ind og blokerer et eller andet?

Martin

Fra : Martin Nørgaard

Dato : 19-11-02 10:15

Hej igen,

Sandelig om det ikke var tilfældet. Så snart Symantec Enterprise (Raptor
Mobile) klientens protokoll blev deaktiveret, så løb det glat.Der kan man
bare se!

Martin

Fra : TC

Dato : 19-11-02 17:34

> Sandelig om det ikke var tilfældet. Så snart Symantec Enterprise (Raptor
> Mobile) klientens protokoll blev deaktiveret, så løb det glat.Der kan man
> bare se!

Jeg ska likke gøre mig kolg på hvorfor det pludselig virker efter du har
deaktiveret ovenstående, men vær opmærksom på at det er kun javaklienten der
køre over port 5800(+) mens selve vnc protokollen er 5900(+) dvs hvis du
vil køre java klient over port 5800 er du nød til også at åbne port 5900 for
at det virker, og hvis det er port 5801 å vice versa giver det lidt sig selv
(5901) og fremefter,

men tillykke med at det vrker.

forstår bare hvorfor du ikke bruger xp´s indbyggede "terminal server", da
det fungere langt bedre på langsomme forbindelser, her behøver den ikke
sende hele skærmbilledet. Men det må du selv om.

mvh
TC

Fra : Martin Nørgaard

Dato : 20-11-02 13:14

Tak for det! Det er et godt tip. Jeg mener nu at have fastslået, at afhængig
af den sikkerhedspolitk som VPN klienten er sat op med, så kan den agere
firewall. Meget fornuftigt set ud fra et sikkerhedssynspunkt!

Martin