Sende den webside jeg er på - via et link ~
Fra : Matus

Dato : 18-11-02 16:48

Jeg prøver på at skyde en kæmpe genvej.
Jeg har lavet en aspside, som jeg gerne vil gøre det muligt at sende på
samme måde, som hvis jeg gik i browserens (IE) menu "Funktioner | Post og
nyheder | Send side...", men altså via et link.

Grunden til at jeg vil sende den via et link er, at jeg så kan foruddefinere
Modtager og Emne -

?cc=
&subject=Ordre nr.: <%=(faktura.Fields.Item("optaelling").Value)%>
&body=Min ASP-side (også selvom den måtte finde på at kalde den for
min_asp_side.htm)">mig@minudbyder.dk</a>

Jeg har prøvet med flere skud i tågen:
&body=min_asp_side.asp
&body=min_asp_side.htm
&attachment=min_asp_side.htm

..., det virkede ikke! Selvom siden kun blev sendt som vedhæftet ville det
også være i orden.

Det kan jo lade sig gøre at sende siden, hvis jeg vælger den menu jeg nævnte
(Funktioner | Post og nyheder | Send side...), eller ikonet for post, men så
kan jeg ikke foruddefinere Modtager og Emne og det er vigtigt.

Det må kunne lade sig gøre, men ved nogen, hvordan..?

Fra : jopa

Dato : 18-11-02 17:14

"Matus" skrev bla..
> Jeg har lavet en aspside, som jeg gerne vil gøre det muligt at sende på
> samme måde, som hvis jeg gik i browserens (IE) menu "Funktioner | Post og
> nyheder | Send side...", men altså via et link.

Tro der er større svarchancer her

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Matus

Dato : 18-11-02 17:28

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> "Matus" skrev bla..
>
> Tro der er større svarchancer her

Næppe, det væsentlige er ikke at siden er lavet i asp.
Det er formodentlig en stump html, der skal til..?
Men jeg har den for en sikkerhedsnåls skyld også ude og hænge i

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-11-02 10:38

Matus wrote:
> [...]
> &subject=Ordre nr.: <%=(faktura.Fields.Item("optaelling").Value)%>
> &body=Min ASP-side (også selvom den måtte finde på at kalde den for

Jeg mener nu at du nok er nødt til at igennem asp'en også - jeg ville i
hvert fald let kunne gøre det med en mail-formular i php. MEN prøv evt.
om ikke du kan bruge noget af det her:
<http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=mailto+attachment+html&spell=1>

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Matus

Dato : 20-11-02 12:59

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener nu at du nok er nødt til at igennem asp'en også - jeg ville i
> hvert fald let kunne gøre det med en mail-formular i php. MEN prøv evt.
> [...]

Tak for linket (tippet). Der var godt nok meget at kigge igennem (!), men
desværre ikke rigtigt noget brugbart.

Jeg har også lagt spørgsmålet ud hos Eksperten.dk (det rigtige sted til
spørgsmål om asp), men endnu ikke fået nogen response..!

Fra : Chrisser

Dato : 20-11-02 14:06

"Matus" <matus99@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har også lagt spørgsmålet ud hos Eksperten.dk (det rigtige sted til
> spørgsmål om asp), men endnu ikke fået nogen response..!

?????

Er det da mere rigtigt end dk.edb.internet.serverside.asp ?

/Chrisser

Fra : Brian Hjøllund

Dato : 20-11-02 14:59

>Er det da mere rigtigt end dk.edb.internet.serverside.asp ?

Må jo give Chrisser ret her, dk.edb.internet.serverside.asp er fyldt
med kvalificerede mennesker.
Min erfaring med eksperten.dk er ikke forfærdelig god, og som du selv
siger, du har ikke fået svar endnu. Så er det virkelig det rigtige
sted?

/Brian
http://www.hybreed.net

Fra : Matus

Dato : 21-11-02 23:21

"Brian Hjøllund" <admin@hybreed.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Min erfaring med eksperten.dk er ikke forfærdelig god, og som du selv
> siger, du har ikke fået svar endnu. Så er det virkelig det rigtige

Okay.., ingen skal sige at jeg ikke forstår en halv-kvajet vise, så nu
prøver jeg.

....så kan jeg jo altid gå ind på eksperten.dk og score point'ene selv, hvis
jeg får et brugbart svar (c;

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-11-02 15:45

> [...]
> samme måde, som hvis jeg gik i browserens (IE) menu "Funktioner | Post og
> nyheder | Send side...", men altså via et link.

<snip>
> Det må kunne lade sig gøre, men ved nogen, hvordan..?

Jeg ville vælge at sende dataene fra en .asp side. Har du adgang til
mailkomponenter på dit hotel ? ASP-mail eller Jmail eller lign.
Grunden til det er, at din foreslåede metode kræver at brugeren har et
mailprogram installeret. Hvad så, hvis man sidder på biblioteket eller en
netcafe, der ikke har et mailprogram på pcen ?

Kig evt. på: http://www.serverobjects.com/products.htm#aspmail

og http://www.net-language.com/ProcessShowCode.asp?i=329

--
Benny