Grums på overfladen?
Fra : Mette Jensen

Dato : 18-11-02 15:00

I mit selskabs akvarium er der kommet noget underligt hvidt noget.
Har læst mig til at det kunne være proteinhinder. Men i bogen står der at
det afhjælpes
ved mere cirkulation. Men der er masser af cirkulation i mit akvarie!

Hvad kan det være? Hvad gør jeg forkert?

Men venlig hilsen Mette Jensen

Fra : Marianne Andersen

Dato : 18-11-02 15:05

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Men venlig hilsen Mette Jensen
>
> Når jeg tømmer vand af mit akvarium så bruger jeg en haveslange for så kan
jeg suge henden væk der kommer på overfladen prøv det det virker hos mig

Fra : Mette Jensen

Dato : 18-11-02 15:13

"Marianne Andersen" <einer@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

Det har jeg prøvet Det kommer igen et par dage efter.

Med venlig hilsen Mette

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 18-11-02 16:16

Hvis du har en spandpumpe på dit akvarie, kan du med stor fordle benytte en
overfladesuger. Eheim laver nogle virkelig gode, som kan fåes fra kr. 199,-

Ellers så prøv at tage det med køkkenrulle! Læg et ark køkkenrulle på
overfladen, og så fjern den med det samme igen. gentag proceduren indtil det
meste er væk.

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Brizz

Dato : 18-11-02 17:21

> [...]
> det afhjælpes
> ved mere cirkulation. Men der er masser af cirkulation i mit akvarie!

Noget du kunne gøre var at udblæsningen fra din pumpe, sætte den helt op
under overfladen så den bliver brudt. Så ville jeg mene du ville undgå den
hinde

Mvh Brian
--
www.gronaerten.dk

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-11-02 20:01

Brizz <bs@(fjernmig)gronaerten.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7s8C9.20879$HU.1394549@news010.worldonline.dk...

> Noget du kunne gøre var at udblæsningen fra din pumpe, sætte den helt op
> under overfladen så den bliver brudt. Så ville jeg mene du ville undgå den
> hinde

Jeg vil give Brian ret, hvis udløbet fra dit filter er over overfladen,
vil det bryde den
hvide hinde der kan komme.

Når det er noget som sker hele tiden, bør du nok overveje hvorfor den
kommer.

Hvis du fodrer formeget og fodreret falder til bunds uden at blive ædt,
kan det være en årsag,
Er der en trærod i akvariet som ikke er egnet til det? så kan den rådne
og give den hvide hinde, som ikke
er en proteinhinde, men en bakteriehinde.

Carsten

Fra : Mette Jensen

Dato : 18-11-02 21:13

Mange tak for jeres svar!

Jeg har næsten ingen fisk i mit akvarie lige for tiden.
Kun en pragtsmerling, kobberpansermalle og en algeæder.
Synes også at jeg har fodret det mindre, men måske har jeg alligevel gjort
det.

Jeg fjerner hinden og køber nye fisk en af dagene!

Men venlig hilsen Mette