ilt i vandet
Fra : Allan Nielsen

Dato : 18-11-02 12:37

Hej Folkens

Jeg har et 325 liters akvarie som jeg gerne vil holde cicliden
Pseudotropheus saulosi i. Akvariet er udstyret med et 2217 Eheim filter
(1000 L/h), er det tilstrækkeligt til at ilte vandet eller skal der mere
udstyr til?

mvh
Akvarie Rookie
Allan

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-11-02 19:56

Allan Nielsen <abagern@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:arajck$a2d$1@sunsite.dk...
> [...]
> Pseudotropheus saulosi i. Akvariet er udstyret med et 2217 Eheim filter
> (1000 L/h), er det tilstrækkeligt til at ilte vandet eller skal der mere

Det spørgsmål er der faktisk kun en der kan svare på, og det er dig selv!
Den der Eheim ting, spytter den vandet ud over vandoverfladen, således at
der kommer ilt med ned?
eller løber det ud under overfladen?
Hvormange fisk er der i akvariet??

Personligt ville jeg sætte et powerhead ned, der kan virkeligt kan sætte
gang i cirkulationen, og få iltet
vandet.
Et godt bud på en der yder meget og ikke er ret dyrt er et Aquaclear 802
powerhead.

Carsten

Fra : Allan Nielsen

Dato : 18-11-02 23:51

> [...]
> gang i cirkulationen, og få iltet
> vandet.
> Et godt bud på en der yder meget og ikke er ret dyrt er et Aquaclear 802

Der bliver max 10 fisk til at starte med, jeg havde tænkt mig at filteret
skulle spytte vandet ud over vand overfladen?
mvh
Allan

Fra : Carsten Gall

Dato : 19-11-02 00:00

Allan Nielsen <abagern@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:arbqss$12p$1@sunsite.dk...

> Der bliver max 10 fisk til at starte med, jeg havde tænkt mig at filteret
> skulle spytte vandet ud over vand overfladen?

Cirkulation kan man næsten aldrig få nok af, så jeg ville ofre de 300 kr
det powerhead koster.

Carsten

Fra : Allan Nielsen

Dato : 19-11-02 00:03

> Cirkulation kan man næsten aldrig få nok af, så jeg ville ofre de 300 kr
> det powerhead koster.
>
> Carsten

Okay tak for rådet, hvis der er nogen af jer andre der mener noget andet må
i lige sige til, ellers må jeg nok hellere invistere i sådan en fætter. Mine
fisk skal have det godt
Allan

Fra : Christer

Dato : 19-11-02 09:17

<SNIP>

> [...]
> gang i cirkulationen, og få iltet
> vandet.
> Et godt bud på en der yder meget og ikke er ret dyrt er et Aquaclear 802

Jeg har også et (næsten) nystartet 325 liter med en Eheim 2028 og malawier.
Det kunne vist også godt bruge noget mere "gang" i vandet.
Sådant et powerhead larmer det? Akvariet står i min stue og nu har jeg brugt
en formue på en lydløs pumpe, så ville det være ærgeligt at installere en
powerhead der larmer i vildskab :-/

Hvis den larmer, er der så andre alternativer?

Mvh
Christer