MS Windows
briani 27239
Hvad skal der være på en startdisk?
Fra : Dennis

Dato : 18-11-02 12:11

Jeg har en 98 startdisk hvor jeg gerne vil have lagt ghost ned på.
Programmet fylder 600 kb og det er der ikke plads til på disken.

Hvad skal der være på disken for at den kan starte op og hvad kan jeg rolig
fjerne?

Dennis

Fra : Morten

Dato : 18-11-02 12:25

> [...]
> Programmet fylder 600 kb og det er der ikke plads til på disken.
>
> Hvad skal der være på disken for at den kan starte op og hvad kan jeg rolig

Jeg kan ikke umiddelbart give svaret på dit spørgsmål, men du kan
hente lidt ekstra diskplads med programmet Maxidisk. Det kan lave en
1.44 om til 1.6, men det er jo umiddelbart ikke nok uden, du får slettet
en del filer på disken først. Måske andre kan give det svar?
http://www.herne.com/mdisk1.htm

Mvh.
Morten

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 18-11-02 12:54

"> Hvad skal der være på disken for at den kan starte op og hvad kan jeg
rolig
> fjerne?

goerPladsTilGhost.bat
------------------------
del a:\*.cpi
del a:\keyb.com
del a:\keyboard.sys
del a:\keybrd?.*
del a:\mode.com
rem eof

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : meiland

Dato : 18-11-02 13:34

Hej Dennis !

Bare formatér en diskette med "kopier systemfiler".

Så kan du boote på diskette, men du har ikke dansk tegnsæt, men det er
vel heller ikke nødvendigt

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : [DK]XoDeus

Dato : 18-11-02 14:17

Norton Ghost programmet er istand til at lave disse bootdisks til Dig! Kig
ordentligt efter!

Fra : Dennis

Dato : 18-11-02 20:42

"[DK]XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Norton Ghost programmet er istand til at lave disse bootdisks til Dig! Kig
> ordentligt efter!

Jeg takker for de mange svar. Skal dog lige siges at jeg bruger version 5.0
og der er der ikke mulighed for at lave en startdisk

Dennis

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-11-02 14:29

"Dennis" <cfs11807sletdette@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Programmet fylder 600 kb og det er der ikke plads til på disken.
>
> Hvad skal der være på disken for at den kan starte op og hvad kan jeg

Fra DOS-prompt: format a: /s.
Det kopierer systemfilerne til disken.

mvh
Preben