En ny kat er flyttet ind ;-)
Fra : Brian Meier

Dato : 02-03-01 11:24

Hej, nu har jeg efter hånden skrevet en del, og høstet mange rigtige
gode svar, tak for det

Jeg har jo fablet om den her Aby, og fik en på 1 1/2 år, men der var
et lille problem hun angreb nemlig ens ansigt m.m fuldstændig
umotiveret, og var meget sky / reserveret - men I går talte jeg så med
opdrætteren, og fik lov at levere hende tilbage, og hun lovede at hun
fik lov at gå med hendes andre abbyer, men det var jo svært at skulle
hjem uden kat, og da hun havde nogle Burmeser killinger - Tja så røg
der en lille han mis med hjem - og WAUW - ham kunne man jo røre ved,
og han fulgte en overalt, og bare man kikker på ham spinder han,
mmmmmmm bare så dejligt, da vi skulle iseng, måtte han løftes der op,
og der gik ikke mange minutter før jeg hørte den lille motor nærme sig
mit ansigt, for at putte sit hoved tæt ind til min hals, og så lå han
bare der og æltede min hals/ansigt og spandt frydefuldt - var jeg lige
solgt, jeg har næsten ikke sovet i nat og nu her til morgen er det
det samme han følger mig over alt, og nu ligger han på mit skød og
bare spinder, hmmm kan katte spinde mens de sover ?? Jamen det er bare
totalt for skønt !!!!! Han er bare for sød - men han har lidt
problemer med betændelse i det ene øje, men jeg fik nogle pencillin
piller med, og vasker det i kamille the ? Og når han trækker vejret
lyder det lidt som om han er snottet....bare der ikke er noget
galt...men det er nok bare mig der er lidt hysterisk

MMmmmmm Dejlig, Dejlig dejlig

Mvh

Brian

Fra : marianne hellemose

Dato : 02-03-01 13:15

Brian skrev.
MMmmmmm Dejlig, Dejlig dejlig

ÅÅrhhh la' bare vær' du har ligesom alle os
andre, du kan ikke fordrage katte, indrøm det bare
(meget stort grin og tillykke med "babyen")

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Ann K.

Dato : 02-03-01 21:39

Hi, hi Brian... endnu et fjols i garnet ))))
Hvor er det dejligt at I har fundet den helt rigtige mis...

Mvh Ann - der bruger Saga som sovepille... effektivt!!!

Fra : Camilla Scharff

Dato : 02-03-01 23:12

Hej Brian

Ja, det lyder til at være en "rigtig" burmeser! De er simpelthen noget af
det mest kælne - der er jo ikke for ingenting, at vi kalder dem
"velcro-katte", vel?
Burmesere - især killinger - kan være lidt sarte med deres øjne mv., og der
skal ikke voldsomt meget til før de får snask i øjnene. Men hvis du mener at
den har noget i luftvejene også, så bør I lige få den checket af dyrlægen -
luftvejsinfektioner kan være besværlige at slippe af med, og jo længere man
venter med at behandle, jo længere tid tager det. Det kan i værste fald
sætte sig til noget kronisk...

Held og lykke med den lille - og hold os endelig orienteret!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 03-03-01 01:14

"Brian Meier" <meier@london.com> skrev i en meddelelse news:3a9f7208.3807240@news.cybercity.dk...
> [...]
> mit ansigt, for at putte sit hoved tæt ind til min hals, og så lå han
> bare der og æltede min hals/ansigt og spandt frydefuldt - var jeg lige

Hej Brian og rigtig mange gange tillykke med
ham Han lyder som en typisk burmeser.
Burmeseren er nok den mest sociale katterace, du
overhovedet kan finde. En burmeser er kun rigtig
glad, hvis den hele tiden har mulighed for
nærkontakt og er ikke særlig egnet som alenekat,
med mindre man går hjemme og har oceaner af
tid. Jeg vil derfor råde dig til at overveje, at
anskaffe dig endnu en mis, så han ikke bliver
ensom. Burmesere bryder sig ikke om, at sove
alene Det behøver ikke, at være endnu en
burmeser, men gerne en kat, der kan lide at putte.
Jeg har selv både burmeser, burmilla, somali & 2
aby'er.

> [...]
> lyder det lidt som om han er snottet....bare der ikke er noget
> galt...men det er nok bare mig der er lidt hysterisk

Jeg tror ikke, at det er alvorligt, men jeg ville nok
alligevel tage ham med en tur til dyrlægen, da
sådan noget kan være forbistret svært at komme
af med, hvis man venter for længe.

--
Hilsen Helle
There are two means of refuge from the miseries of life: music and cats. - Albert Schweitzer

Fra : Louise Aborg

Dato : 03-03-01 15:22

Tillykke med en lille ny.
Jeg har selv lige fået en Maincoon killing. Hun levede under så skrækkelige
forhold at jeg ikke kunne lade hende blive der et minut mere. Opvæksten har
heldigvis ikke givet psykiske men, men hun var et lille forpjusket skravl.
Dyrelægen fik sin sag for da hun både havde luftvejsinfektion, øreproblemer
og øjnbetændelse. Sidstnævnet har vist sig at være klamydia, der hos katte
sætter sig som øjnbetændelse. Kan nemt kureres, men har fatale konsekvenser
hvis det går i udbrud. Så tag og få han chekket.
Det ville jo være skrækkeligt hvis der skulle ske noget med de små pus.
Louise.