Egne programmer til Orange SPV
Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 18-11-02 10:21

Hej

Jeg har lavet et lille program i eVC++ til SPV telefonen (man kan
downloade hele udviklinkskitte ganske gratis fra Microsoft), men når
jeg kopierer exe filen over på telefonen og prøver at starte den så
får jeg besked om at jeg ikke har et trusted certificat i exe filen.

Er der nogen der ved hvordan man får et trusted certificat ?

Jeg har også spurgt Orange kundeservice, og når de svarer skal jeg nok
bringe svaret her.

Jeg har også prøvet lidt JScript, det ser ud til at virke ok, men det
er endnu ikke lykkedes at skrive til en fil eller en database fra
JScript, så det er der jo nok lukket for.

Er der andre der forsøger sig med egenudvikling ??

Med venlig hilsen
Carsten Schack-Eriksen
www.cse-it.dk

Fra : Tom

Dato : 18-11-02 11:01

> Er der nogen der ved hvordan man får et trusted certificat ?

Det er kun Microsoft der kan udlevere disse certifikater.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Morten Isaksen

Dato : 18-11-02 11:49

"Carsten Schack-Eriksen" <carsten@schack-eriksen.dk> wrote in message
> [...]
> jeg kopierer exe filen over på telefonen og prøver at starte den så
> får jeg besked om at jeg ikke har et trusted certificat i exe filen.

Jeg mener at have læst at der følger et developer cert med SDK'et. Det kan
installeres, så du selv kan teste dine programmer på din SPV. Det giver dog
ikke mulighed for at andre kan bruge dit program. Der skal du have fat i et
mobile2market cert.

Jeg kan dog ikke huske hvor jeg læste det.

/Morten

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 19-11-02 23:33

Her første svar fra Orange:

Hej Carsten

Jeg har her klippet et svar på samme spørgsmål ind, det er fra vores
SPV mand i Orange:

Det er ikke kun for at begrænse virus sikkerheden er designet som den
er, det er også for at sikre en vis performance for telefonen, vi der
bliver installeret en "dårlig" application, kan det få telefonen til
at gå helt ned, og dette program vil nok kun kunne fjernes ved at
flashe telefonen. Det er ikke noget der er bestemt i DK, men af Orange
World.

Man vil dog stadig kunne få nye applicationer på sin SPV, det kræver
bare de er underskrevet med Orange digital signatur. Det er ikke noget
der bliver lavet om. Jeg kan godt se at telefonen ikke er sjov hvis
man ikke kan lave sine egne apps, men det er nu sådan Orange har valgt
det skal være...

Håber kan bruge svare

Med venlig hilsen

Klaus

Orange SPV team

Fra : Stefan Wagner

Dato : 09-12-02 11:46

Kære Orange

Det duer ikke at man ikke kan udvikle og installere egne programmer på
SPV'en.

Jeg forstår godt at I er bange for at for mange forbrugere kvajer sig,
men målgruppen for SPV'en er i lige så høj grad kunder der ønsker en
PDA, og her går det altså ikke med den politik.

I kan jo evt. lave en procedure for "professionelle kunder", således
at dem der ved hvad de har med at gøre kan "slukke" for beskyttelsen,
eller lave en ordentlig mekanisme så man kan ligge programmer ind på
sin egen telefon, men ikke distribuere dem ...

Jeg har stadigvæk brug for et godt tip hvis der er nogen der har et
hack ...

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 09-12-02 15:05

"Stefan Wagner" <swagner@multimedia.au.dk> wrote

> Kære Orange

Jeg er ganske sikker på at Orange ikke læser dette, da deres news-server
sikkert ikke virker.
Skriv hellere til de ansvarlige hos Orange.

> Det duer ikke at man ikke kan udvikle og installere egne programmer på
> SPV'en.

Det kan man ellers godt....det koster bare...

> [...]
> eller lave en ordentlig mekanisme så man kan ligge programmer ind på
> sin egen telefon, men ikke distribuere dem ...

Der er vist noget på vej, siger M$....

> Jeg har stadigvæk brug for et godt tip hvis der er nogen der har et
> hack ...

Me2

--
Mvh Henrik.

Fra : Howard

Dato : 10-12-02 20:41

"Stefan Wagner" <swagner@multimedia.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har stadigvæk brug for et godt tip hvis der er nogen der har et
> hack ...

Hack der gør hvad?

Carsten

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 10-12-02 23:37

"Howard" <howard@STOP-SPAMadslhome.dk> wrote

> Hack der gør hvad?

Fjerner certificerings-krav'et, så man kan afvikle ikke-certificerede
programmer.

--
Mvh Henrik.

Fra : Chris b.a.r.f.

Dato : 11-12-02 01:51

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Fjerner certificerings-krav'et, så man kan afvikle ikke-certificerede
> programmer.

.....og så man kan (muligvis) også afvikle virus-programmer? Emnet bliver tit
diskuteret over i microsoft.public.smartphone

--
Chris
: )