VPN opsætning
Fra : Thomas Rontved

Dato : 18-11-02 09:57

Hej

Jeg har fået en udfordring.

Min svigerfar vil meget gerne have muligheden for at lave en VPN
forbindelse mellem hjemmet og han's klinik.
Jeg kan sagtens få en terminal server til at virke, men den
understøtter jo ikke mere end 256 farver og et af programmerne kræver
32K farver for at køre.

Hvad vil I anbefale for at lave VPN forbindelse mellem de 2 netværk ?
Findes der nogle gode programmer eller metoder til at koble de 2 net
sammen ?

Setup:
Hjemmenet ---- router/firewall -->
--> Internet -->
--- Router/firewall -- kliniknet

Hjemme nettet består af et antal alm windows maskiner
Klinik nettet består af et antal Win2000 arbstationer og en win 2000
server.
Begge steder har en fast IP.
Intern range hjemme 192.168.0.X
Intern range klinik: 10.25.4.X (Blev opsat af en anden)
Firewallen er en Slackware med en IPtables firewall.

VH
Thomas Røntved

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 18-11-02 20:36

> [...]
> Intern range hjemme 192.168.0.X
> Intern range klinik: 10.25.4.X (Blev opsat af en anden)
> Firewallen er en Slackware med en IPtables firewall.

Skift dine "router/firewall"´s ud med 2 gange Cisco PIX501 10 user 3DES
dåser, og opnå også fordelen ved statefull inspection firewall med div
Gaurds.
Så laver du oven i dette en LAN2LAN tunnel med 3DES mellem de to sites og
skulle det være at nogle andre medarbejdere vil det samme er det plad til
det.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 21-11-02 17:07

> Hvad vil I anbefale for at lave VPN forbindelse mellem de 2 netværk ?
> Findes der nogle gode programmer eller metoder til at koble de 2 net
> sammen ?

Jeg er tilhænger af en hw løsning.

> Hjemme nettet består af et antal alm windows maskiner
> Klinik nettet består af et antal Win2000 arbstationer og en win 2000
> server.

Jeg ville nok købe to zywall 10. Evt kan zywall 1 gøre det hvis han kan
nøjes med at en maskine hjemme skal have adgang til serveren på arbejde.

/A