Den der Chimera 0.6, god? når
Fra : Torben Hansen

Dato : 18-11-02 10:12

Hej,

Chimera snak.. Jeg har fornyligt installeret denne browser, og der er
flere grunde til man bare får lyst til at bruge den som sin standard
browser.. Men i mit tilfælde er der altså nogle få alvorlige ting som
igen vender mig tilbage til Internet Xplorer og Netscape. Synd og skam..

-Jeg oplever den har problemer med at vise æ, ø og å på diverse sider.
Det både direkte på siden, og i f.eks. tekstbokse hvor man skal skrive.
Det sker blandt andet på en af de sider jeg bruger allermest og dagligt.

-I indtastningsbokse mangler der scrollbars, og teksten i boksen fucker
op og wrapper helt forkert. Og der hvor man placerer curseren for at
skrive, er ikke der teksten kommer frem når man skriver.. God gammeldags
fuckup.

Det er to problemer som jeg slet ikke forstår en "moderne" browser kan
udsættes for?

Jeg har faktisk forsøgt at indrapportere det som en bug, men det var
altså mere besværligt end jeg havde tid til at sætte mig ind i og jeg
gav op.

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 18-11-02 10:41

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
> fuckup.
>
> Det er to problemer som jeg slet ikke forstår en "moderne" browser kan

Kan du ikke give URL'er? Jeg er glad for chimera. Det er meget få sider,
som jeg oplever som problematiske.
Kun 1 ting synes jeg er rimeligt irriterende: cursoren bliver ikke altid
til en hånd ved links. Det gælder specielt (måske kun?!) javascriptede
menuer og links. Jeg har selv problemet på trods af "cursor: hand;"
Men på den anden side: Jeg kommer måske ikke så meget "rundt" på nettet.

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-11-02 10:57

In article <1flu908.1yc0o72x2ow8oN%tsh@gameon.dk>,
tsh@gameon.dk (Torben Hansen) wrote:

> [...]
> op og wrapper helt forkert. Og der hvor man placerer curseren for at
> skrive, er ikke der teksten kommer frem når man skriver.. God gammeldags

Jeg mindes at have læst engang, at det kan skyldes dit valg af sprog i
styresystemet. Selv kører jeg med dansk sprog og dansk tastaturlayout
under Mac OS X 10.1, og har aldrig oplevet nogen af disse problemer.

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-11-02 13:13

tsh@gameon.dk (Torben Hansen) writes:

> [...]
> Det både direkte på siden, og i f.eks. tekstbokse hvor man skal skrive.
> Det sker blandt andet på en af de sider jeg bruger allermest og

URL?

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Torben Hansen

Dato : 18-11-02 15:19

Jeg kan ikke give en URL desværre.. det er en lukket site hvor jeg
kommer ind med login og pw. Så snart jeg falder over en anden site skal
jeg give besked..

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-11-02 15:41

tsh@gameon.dk (Torben Hansen) writes:

> Jeg kan ikke give en URL desværre.. det er en lukket site hvor jeg
> kommer ind med login og pw. Så snart jeg falder over en anden site skal
> jeg give besked..

Kunne let vaere et tegnsaetproblem paa siden.

Fra : Torben Hansen

Dato : 18-11-02 15:23

Hej,

Jeg har lige en anden irriterrende fej som Netscape og Xplorer er
foruden.

http://www.games.msn.dk/pgs/docs/newsItem_dk.asp?icn=49685&ci=60

Prøv at trykke på screenshots. De åbner i et seperat vindue, og på
konkurrenterne resizer vinduet sig altså selv, mens man i Chimera skal
sidde og scrolle rundt. Hvis man besøger denne side ofte, så er det nok
til man ikke lige vælger Chimera.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-11-02 17:03

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> msn.dk

Det siger vel det hele!?

Martin

Fra : Torben Hansen

Dato : 19-11-02 21:48

Ikke efter min mening.. Om det hedder MSN eller ej, så er fact vel at
mange hjemmesider er programmeret uden hensyn til Mac. Dårlig
programmering eller ej - ved ikke.

Men hvis man vil ind på et marked som er domineret af andet stærkt
software, så nytter det ikke at stritte i mod. Hvis 95% af de populære
browsere eller lignende viser MSN godt nok, så nytter det ikke at
Chimera eller anden ny kommende browser ikke kan. Uanset om koden så er
forkert eller ej... Kan de andre skal Chimera også kunne, MSN vil langt
fra være et enestående tilfælde.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-11-02 00:48

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> Ikke efter min mening.. Om det hedder MSN eller ej, så er fact vel at
> mange hjemmesider er programmeret uden hensyn til Mac. Dårlig
> programmering eller ej - ved ikke.

Faktisk er der også websites, som går i en anden retning. Wired.com har
lige søsat et stort "alle-browsere- kan-bruges-her" projekt. Nok ikke
pga. Mac'en men nok mere fordi det er blevet politisk korrekt at ha' et
site, som alle kan se, hvis ens browser understøtter den officielle
standarder. Og det kan vi så nyde godt af her i Machjørnet. Så det er
ikke kun browserne der skal bøje sig mod nettet. Det modsatte sker også.

Martin

Fra : Torben Hansen

Dato : 20-11-02 08:46

Selvfølgelig, der er også masser af gode sider på nettet som fungerer
glimrende. Men der er bare så mange non-pro's som laver hjemmesider, så
mange webmagere som kun har win/pc - og derfor er nettet overfyldt med
personer og sider som ikke tager højde for andet end Xplorer og PC
maskiner - vel at mærke, uden at de ved det.

Det er ikke noget man lige får rettet op på, derfor er det
softwaren/browserne som må indrette sig.

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-11-02 10:20

> [...]

> maskiner - vel at mærke, uden at de ved det.
>
> Det er ikke noget man lige får rettet op på, derfor er det
> softwaren/browserne som må indrette sig.

Og sådan siger de alle sammen, og derfor bliver det ikke bedre.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Jesper

Dato : 19-11-02 17:48

> [...]

> Jeg har faktisk forsøgt at indrapportere det som en bug, men det var
> altså mere besværligt end jeg havde tid til at sætte mig ind i og jeg

Den er lidt spartansk, endnu da. Også for spartansk for mig. Prøv
Mozilla 1.2b i stedet for, den er mere fuldstøbt for nærværende.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com

Nyrup på efterløn! YES!