Stadig prob. med hvide streger i frameset ~
Fra : Steffen Holm

Dato : 18-11-02 09:06

Hej NG.

Den 14/11 skrev jeg om følgende problem:

<snip>
Hej NG.

Min hp er lavet med frames, men jeg har fået et problem. Efter jeg rodede
lidt med designet, er der kommet en hvid streg mellem frames'ne. Hvordan
fjerner man den?

Jeg har taget følgende billede af den hvide streg:
http://steffenholm.dyndns.dk/skibumsen/pics/underlig.jpg

Er der nogen der kan hjælpe?
</snip>

Den hjælp jeg fik på det tidspunkt, hjalp ikke. Jeg har nu lagt siden på
nettet, da folk gerne ville se koden:

http://steffenholm.dyndns.dk/skibumsen/underlig/

Er der nu nogen der kan hjælpe? Dem der hjalp sidst - tak for det iøvrigt -
kan se at jeg havde husket border="0" i framesettet.

På forhånd tak for hjælpen.

--
Steffen Holm

Fra : RJ

Dato : 18-11-02 11:05

"Steffen Holm" <steffen@toughguy.net> skrev i en meddelelse
> [...]
iøvrigt -
> kan se at jeg havde husket border="0" i framesettet.

Mon ikke det virker nu:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN">
<head>
<title>S k i b u m s e n . d k</title>
</head>
<frameset cols="158,*,151" frameborder="NO" border="0">
<frame name="logoframe" scrolling="no" noresize src="logo.htm">
<frame name="main" src="main.htm" scrolling="auto">
<frame name="news" src="news.htm" scrolling="auto" noresize>
<noframes>
rammer.</p>
</noframes>
</frameset>

MVH
RJ
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
www.etrix.dk www.rojo.dk

Fra : Steffen Holm

Dato : 18-11-02 15:04

"RJ" <ronnij@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Mon ikke det virker nu:
><snip> En masse kode </snip>

Jo nu virker det. Mange tak for hjælpen.

--
Steffen Holm

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-11-02 16:33

"RJ" <ronnij@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> "Steffen Holm" <steffen@toughguy.net> skrev i en meddelelse
> Mon ikke det virker nu:
> rammer.</p>

Et lille supplement:

Lige præcis i body-delen på et frameset er det en god ide, at skrive
fornuftig tekst, der fortæller om indholdet på sitet.
Ofte er framesettet jo en index-fil, og en god beskrivende tekst er
fornuftig aht. søgemaskinerne.

Man kan så slutte af med klamamsem om rammer/frames, som vel stort set ingen
alligevel vil støde på.

/Per

Fra : jopa

Dato : 18-11-02 13:59

"Steffen Holm" skrev bla.
> Er der nu nogen der kan hjælpe? Dem der hjalp sidst - tak for det
iøvrigt -
> kan se at jeg havde husket border="0" i framesettet.

Problemet er ikke i dit rammesæt men formentlig i din <logoframe> hvor
border skal være sat til 0. Det skal stå i de enkelte rammer og ikke i
sættet.

<BODY class=logo style="MARGIN: 0px">
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%">
Du skal huske at definere bg. samt border til 0.

Prøv nedenstående:
<BODY class=logo style="MARGIN: 0px" bgcolor="#D6CEB5">
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border="0">

Bemærk border="0 er ikke valid kode så hut jeg visker, da jeg ikke selv
ville bruge rammer, men smag og behag du ved.
Det er ikke givet at den farve jeg henviser til ("#D6CEB5) er helt ok så der
må du lege lidt.

Håber det kan hjælpe dig på vej.

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Steffen Holm

Dato : 18-11-02 15:07

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev

<snip>Du skal huske at definere bg. </snip>

Hej jopa. Som du kan se, duede koden som "RJ" sendte. Jeg hæftede mig dog
alligevel ved det du skrev. Skal man definere bg., når denne er defineret i
CSS?

Jeg spørger af ren uvidenhed, men vil dog mene at en dobbelt erklæring er en
for meget ?

--
Steffen Holm

Fra : jopa

Dato : 18-11-02 16:07

"Steffen Holm" skrev bla.

> Hej jopa. Som du kan se, duede koden som "RJ" sendte. Jeg hæftede mig dog
> alligevel ved det du skrev. Skal man definere bg., når denne er defineret
> CSS?

Nej det er heldigvis det smarte med CSS.
Har ikke rigtigt checket din kode så vidste ikke hvad du havde defineret i
din CSS. Du har jo denne i dit rammesæt
sheet.

En anden gang så prøv at lave hele layoutet i CSS og kun indhold/tekst med
XHTML, og du vil aldrig gå tilbage til gammeldavs kodning.

Nå men det lykkedes for dig og det er så fint.
hejsa

--

jopa
www.johns-web.dk

Fra : Steffen Holm

Dato : 18-11-02 16:47

"jopa" <johns@paradis.dk> skrev

> En anden gang så prøv at lave hele layoutet i CSS og kun indhold/tekst med
> XHTML, og du vil aldrig gå tilbage til gammeldavs kodning.

Jeg har allerede hele layoutet i CSS. Min html indeholder kun indhold og
kode, men havd får jeg ud af at skifte til XHTML?

--
Steffen Holm

Fra : jopa

Dato : 18-11-02 17:09

"Steffen Holm" skrev bla...
> Jeg har allerede hele layoutet i CSS. Min html indeholder kun indhold og
> kode, men havd får jeg ud af at skifte til XHTML?

kniber lidt, men lad det ligge

Der er flere grunde til at skifte til XHTML.
Kunne smide en remse her men har snedigt valgt et par link
http://html.dk/tutorials/xhtml/lektion1.asp
http://www.w3.org/MarkUp/#recommendations

Såsom tidligere udgaver af HTML vil XHTML vel blive standarden.

--

jopa
www.johns-web.dk