Valg mellem Nokia og Ericsson.
Fra : Fischer

Dato : 18-11-02 06:48

Datteren til en god ven ønsker sig ny telefon i julegave. Hun har i dag en
3210 og har egentlig ønsket sig en 3310. Men jeg har ikke anbefalet dette,
da jeg synes at forskellen er til at overse.

Valget står derfor mellem Ericsson R600 og Nokia 3410.
Hun vil nok primært bruge den til legetøj - altså til at spille på og så
selvfølgelig til at sende SMS. Alt andet er p.t. ikke så interessant.

Ericsson R600 er klart den billigste, men vi er i tvivl om hvilke spil den
indeholder?

Nokia 3410 har fordelen med java og dermed nye spil.
Fungerer dette i praksis, og er der nogle gode spil at finde?

*Fischer

Fra : Johnny

Dato : 18-11-02 22:10

Hej Fisher

Nokia 3410 har en klar fordel med muligheden for Java. Både Orange og
Sonofon tilbyder download af nye spil til Nokia 3410. Eneste problem er
Nokias eledige service, hvis telefonen går i stykker.

SMS-delen i Ericsson R600 er total elendig og spillene kedelige. Udover
dette kan jeg faktisk kun finde positive ting at sige om R600.

Et alternativ til begge telefoner er Siemens M50, som jeg selv bruger i
øjeblikket. Den virker lidt som en 3410, har Java og GPRS. Og så kan man
hente logoer, ringetoner og skifte cover lige som på Nokia. Og skulle
uheldet være ude så har Siemens en service der sparker røv i forhold til
Nokia.

/ Johnny

Fra : Fischer

Dato : 19-11-02 12:49

Så har de købt Bilka-tilbuddet på 3410.

> Nokia 3410 har en klar fordel med muligheden for Java.
> Både Orange og Sonofon tilbyder download af nye spil til Nokia
> 3410.

Er der ikke andre steder man kan hente?

> SMS-delen i Ericsson R600 er total elendig og spillene kedelige.

Det var nok til at diskvalificere den.

> Et alternativ til begge telefoner er Siemens M50, som jeg selv
> bruger i øjeblikket. Den virker lidt som en 3410, har Java og GPRS.

Ja, den er ret fiks.

--
*Fischer
Finn's brugte Ericsson telefoner: http://ringetoner.finnkrogh.dk/

Fra : Henrik

Dato : 27-11-02 20:16

Der står da i min Ericsson R600 brugsanvisning, at man kan hente nye spil
fra nettet, det passer måske, de herrer ?