Gravid?
Fra : KHA

Dato : 18-11-02 00:10

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men min kæreste og jeg er lidt
bange for at hun er gravid. Det er sikkert ikke noget men I ved jo hvordan
det er... Man pisker en stemning op. Hun kastede op ca. to gange ud af det
blå for ca 2 uger siden. Nu har hun fået sin menstruation, men den er
lettere end den plejer. Den har over 4 dage fyldt 4 normale tamponer. Hun
tager p-piller, og hun har ikke glemt en eneste. Hendes bryster er ikke ømme
eller noget. Der har dog været en del stress. Er det en storm i et glas
vand, og er det muligt at blive gravid selvom man bløder?

Fra : Britta Larsen

Dato : 18-11-02 07:50

Hvorfor er i ikke bare gået til hendes læge og få lavet en test, den er
ganske gratis og er mere sikre end dem du køber på aboteket, taler af
erfaring :(
Når man er på p-piller mener jeg at mens. den svinger lidt.
Men som sagt for en sikkerheds skyld tag til lægen, med en urin prøve, og så
har i et svar.

Hilsen

Britta Larsen som er mor til to :)

Fra : David T. Metz

Dato : 20-11-02 01:35

Britta Larsen skriblede:
> Hvorfor er i ikke bare gået til hendes læge og få lavet en test, den
> er ganske gratis og er mere sikre end dem du køber på aboteket, taler
> af erfaring :(

De er ikke nødvendigvis gratis hos lægen og det er heller ikke mere sikkert
(det er fuldkommen det samme du kan købe på apoteket selv).

David

Fra : Nette

Dato : 20-11-02 17:00

"Britta Larsen" wrote
> Hvorfor er i ikke bare gået til hendes læge og få lavet en test, den er
> ganske gratis og er mere sikre end dem du køber på aboteket, taler af
> erfaring :(

Hej Britta

Den test lægen bruger, er nøjagtig den samme som du kan købe på apoteket.
Bare spørg efter den mest sikre, den som lægen bruger

Nette

Fra : Britta Larsen

Dato : 20-11-02 17:30

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> skrev:

> Hej Britta
>
> Den test lægen bruger, er nøjagtig den samme som du kan købe på apoteket.
> Bare spørg efter den mest sikre, den som lægen bruger

Hej nette

Kan du så forklare mig hvorfor den så ikke hviste det den skulle da jeg var
2-3 mdr henne?
Lægen kan i det minste mærke efter om det er rigtigt, eller ikke, det kan en
negativ test ikke.

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Nette

Dato : 20-11-02 19:38

"Britta Larsen" wrote
> Kan du så forklare mig hvorfor den så ikke hviste det den skulle da jeg
var
> 2-3 mdr henne?

En graviditetstest er i dag så godt som 100 % sikker. Selvfølglelig findes
der enkelte tilfælde, hvor en test ikke hjælper. Det ville være mærkeligt
ellers, vi ER jo kun mennesker
Men der findes mange slags, fælles for de fleste er dog at det hverken må
være for gammelt eller for nyt urin, at urinen ikke må være fortyndet på
nogen måder, at der er rigeligt af den og at man ikek venter FOR længe med
at aflæse.
Forresten kan man, hvis man bruger spiral, godt være ude for at en test
viser et positivt resultat, selv om man ikke er gravid.

> Lægen kan i det minste mærke efter om det er rigtigt, eller ikke, det kan
en
> negativ test ikke.

Ja, men helt ærlig, jeg ville nu gerne give 69 kr. for at spare mig selv for
ikke at skulle tage fri et par timer før fra abrejdet, styrte hjem for at
bade for derefter at tage til lægen og sprede ben for ham.
Men hvis min menses ikke kom efter en måneds tid og testen stadig viste
negativ, så ville jeg nok begynde at regne lidt på det og så smutte til
lægen.

Nette

Fra : David T. Metz

Dato : 21-11-02 00:20

Britta Larsen skriblede:

> Kan du så forklare mig hvorfor den så ikke hviste det den skulle da
> jeg var 2-3 mdr henne?

Nogle kvinders "hormonspejl" ligger uden for de grænseværdier testene
reagerer på. Jeg havde en veninde der var ude for det, som først sikkert
blev konstateret gravid i 13.-14. uge. Det er dog meget sjældent at det
forekommer. I hendes tilfælde var menses udeblevet, og jeg forestiller mig
det må være endnu mere sjældent med falsk negative og menses.

Siger du at lægens test viste det, mens din egen håndkøbs ikke gjorde? Det
ville overraske mig, men forskellige faktorer kan være involveret inkl.
tilfældigheder.

> Lægen kan i det minste mærke efter om det er rigtigt, eller ikke, det
> kan en negativ test ikke.

Ja, det har du helt ret i, men man skyder ikke gråspurve med kanoner.
Begynd med en test og hvis den er negativ, men mistanken om graviditet
stadig er der, så kan man gå videre med undersøgelser.

David

Fra : tmb

Dato : 26-01-04 21:28

Hej.
Jeg har fundet ud af at jeg er gravid i dag. Ikke så fedt...
Tag op på dit nærmeste apotekt, og bed om en graviditetstest. Testen
koster omkring 50 kr, og der findes 2 slags. En man stikker op i
skedeåbningen og en til urin.
Hvis testen viser positiv så tag til din læge, og få lavet en
sikkerhedstest der.
Pøj pøj med det...

http://www.kandu.dk/