Udvandring
Fra : Michael Adeler-Bjarn~

Dato : 17-11-02 23:26

Her i gruppen var der for ca. 6 mndr. siden flere indlæg om udvandrede
danskere, som slog sig ned i Australien. Jeg fik aldrig noteret
oplysningerne, så nu prøver jeg at få disse gennem gruppen. Det drejer sig
om to brødre: Knud Gad Timotheus Andresen
født 1839 i Helsingør
død juni 1877 i Adelaide, (South Australia)
han sejler primo juli 1860 via Hamborg til Melbourne

Johannes Peter Andresen
født 1840 i Helsingør
død efter 1877 i Adelaide ? - muligvis Ballerat, (South Australia)
han sejler medio juli via London til Melbourne

Jeg er naturligvis interesseret i deres videre skæbne i Adelaide, muligvis
Ballerat.
Er der nogen i gruppen, som arbejder med udvandrede og kunne "øse" af deres
viden,
på forhånd tak
med venlig hilsen
Michael Adeler-Bjarnø