Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Priser på digitale camera
Fra : pl

Dato : 17-11-02 22:40

Hej
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er så stor prisforskel på
digital kamera i DK og USA ?

mvh PL

Fra : Søren Blom

Dato : 17-11-02 22:50

"pl" <pvl65@yahoo.dk> skrev
> Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er så stor prisforskel på
> digital kamera i DK og USA ?

Kom med et konkret eksempel, men noget af det skyldes uden tvivl Moms osv.
som er noget højre i Danmark end de er i USA.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : pl

Dato : 18-11-02 21:44

Her er så et eksempel :

Canon Powershot S30 : $340 med en kurs på 7,40 bliver det til kr2516. (incl
dansk moms : kr3145 ) fundet på :

http://www.bridgeviewphoto.com/productdetails.cfm?productid=cans30&referer=c
net

Ved en søgning på www.edbpriser.dk på Canon Powershot S30 får jeg bedste
pris til kr4895 !

Ved en søgning på www.pricerunner.dk på Canon Powershot S30 får jeg bedste
pris til kr4995 !

Der er da en forskel der er til at forstå !

Peter Lassen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-11-02 01:10

"pl" <pvl65@yahoo.dk> skrev:

> Canon Powershot S30 : $340 med en kurs på 7,40 bliver
> det til kr2516. (incl dansk moms : kr3145 ) fundet på :
> http://www.bridgeviewphoto.com/

Tja, det ville dog være endnu nemmere at sammenligne hvis du fandt en
leverandør som også solgte udenfor USA.

Men helt generelt, så pålægges import af elektronikprodukter (fra lande
udenfor EU) en afgift+moms. Med porto, afgift og moms ender du måske istedet
med at give omkring de 4000 kr. for USA-kameraet inden du har det i hånden
herhjemme.

Dette er selvfølgelig stadig en besparelse, men her må du tænke på at du
samtidig giver afkald på den 2-årige reklamationsret, dansk brugsanvisning
og af og til også diverse tekniske features som er forskellige på
Europa-modeller (sidstnævnte behøver ikke være tilfældet her).

Nå du leder videre i junglen af priser, vil du opdage at med mindre du
aligevel besøger USA og selv kan tage kameraet med hjem derovre fra, så er
priserne i Tyskland oftest de billigste. De rå priser er dyrere i Tyskland
sammenlignet med USA, men du betaler kun porto oveni (og altså ingen
afgift+moms) for at få kameraet til Danmark.

Mvh, Lars