sultestrejke
Fra : Musen

Dato : 17-11-02 21:31

Samson er gået i sultestrejke. Han nægter simpelthen at spise noget somhelst
hundemad med mindre der er puttet fløde på, eller det er blandet med et
eller andet lækkert fra køleskabet.
Det var vores dyrlæge der gav os rådet om at hælde noget fløde over hans mad
et stykke tid, da han var blevet lige lovlig tynd. Nu nægter han så at spise
det, hvis der ikke er 1/4 l. fløde over, og da jeg snakkede med dyrlægen,
sagde han, at det skulle han altså, så vi skulle bare lade være med at gøre
noget ved hans mad, og når han så blev sulten nok, skulle han nok spise
det...Men nej, 3 dage er nu gået og han har ikke rørt det. Jeg har skiftet
det to gange, så det ikke er det samme tørre der står, men det hjalp ikke.
Han ser efterhånden temmelig afpillet ud, man kan se alle ribben + rygsøjlen
og hoftebenene, men han er fuldstændig lige så krudtet som han plejer at
være, og virker på ingen måde påvirket af det (det skal lige siges, at en
Grand danois skal være tynd og man må gerne kunne se ribbenene, men det her
er i overkanten)
Jeg ringer til dyrlægen imorgen, for at høre om jeg kan gøre noget andet,
men jeg tænkte om der var nogen af jer der havde et råd?
Jeg kunne selvfølgelig bare fortsætte med fløden, men jeg har det nu engang
sådan, at en hund skal have hundemad og eftersom at vi har prøvet en del
forskellige slags, kan det jo ikke være fordi han bare er træt af den her
vel?
Håber der er nogen der har et råd...´Det ender jo med at han begynder at
rasle, hvis han fortsætter.

/musen
p.s. Det skal da lige siges, at der intet er i vejen med Samson, udover at
han ikke er specielt madglad...Det fik vi jo konstateret så sent som i
torsdags

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 18-11-02 10:55

snip
> Håber der er nogen der har et råd...´Det ender jo med at han begynder at
> rasle, hvis han fortsætter.

snip

Jeg har nogle forslag, men om de virker ved jeg ikke
1) Du kan tage lidt leverpostej der er rørt ud i lunkent vand, og hælde det
over maden
2) Du kan tage vandet fra en dåse tun og hælde over
3) Du kan købe nogle fiskeboller på dåse (de er hvide) der kan du hælde
vædsken over og evt. give resten af dåsens indhold til hunden også

Spørgsmålet er jo om Samson finder maden uinteressant eller om han bare er
vild med smagen af følde, hvis det er det sidste er jeg ikke sikker på at
forslagene virker, men det er da et forsøg værd.

Held og lykke
-Benedikte

Fra : Holm

Dato : 18-11-02 10:43

Musen <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd7fb2e$0$17978$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
mad
> et stykke tid, da han var blevet lige lovlig tynd.

Kedeligt råd !
Nu er tilstanden bare blevet mere besværlig.

Men nej, 3 dage er nu gået og han har ikke rørt det. Jeg har skiftet
> det to gange, så det ikke er det samme tørre der står, men det hjalp ikke.

Jeg ville prøve at lege maden i ham.
Det er simpelthen alt for kedeligt for ham at stå og spise alene, og fra en
skål.
Lav en masse øvelser med ham og brug hans mad som belønning.
I skal selv vise ham hvor lækker og spændende maden er .....hundes
oprindelige adfærd var jo netop at "skaffe " sig føden , så prøv at lade ham
arbejde for den , søge efter maden osv.
I kan selv forsøge jer med dette : Snus til maden , så vækker I hans
intereesse, lav smaskelyde og se ud som om det her er meget meget
spændende...
Gem det under kopper , klude, tæpper, krukker osv.
Bare sørg for at det bliver spændende at spise!!!

> [...]
> forskellige slags, kan det jo ikke være fordi han bare er træt af den her

Nej stop hellere med den fløde....prøv det andet!

> [...]
> torsdags
>
> Så er det bare med at være standhaftig , det er jer der bestemmer hvad
Samson skal spise!!
Lad ikke hans mad stå fremme, det skal som sagt være interresandt når der
kommer noget frem...
Held og lykke.
Holm

Fra : BN

Dato : 18-11-02 13:53

Hej

Prøv at tilsætte lidt fløde spredt over maden, bare sådan maden lige dufter
af det.
Vores hund var meget tynd om sommeren pga. at hun farede omkring i haven og
på markerne. Hun får den lyserøde Eukanuba, hvor fedtindholdet er meget
stort, om vinteren får hun så den blå (grønne, da hun var yngre), så hun
ikke bliver for tyk. Du kan jo prøve med dette foder, hvor jeg ikke tror det
er nødvændigt at tilsætte yderligere fedt. Hunden må jo få alt det den kan
nå at forbrænde, men må dog ikke få andet mad ved siden af, da Eukanuba
indeholder mange proteiner.

Hilsen BN