spml om Co2
Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 17-11-02 21:03

Hej,

Hvis man nu skulle gå hen og investere i et Co2 sæt som dette:
http://www.sewatec.de/product_info.php/cPath/43_117/products_id/509 får man
så fyldt flasken op når den er tom, eller køber man en ny eller? Hvis den
skal fyldes op, hvad koster det så?

Er det "stnd" gevind der sidder på disse regulatorer, eller har hvert mærke
sin egen lille "særhed"? Ofte kan man købe sæt med og uden flaske, og hvis
jeg alligevel skal smide et flaske ud efter brug, kunne jeg ligeså godt købe
en flaske i DK, og så spare på pris og porte(vægt).

350 gr. Co2 siger mig ikke en disse. I et akva på 250, hvor langt ville
350gr. så række ved "alm." brug?

På forhånd tak

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Plesner

Dato : 17-11-02 21:58

> 350 gr. Co2 siger mig ikke en disse. I et akva på 250, hvor langt
> ville 350gr. så række ved "alm." brug?

Det kan man ikke give et entydigt svar på - Det afhænger af temperatur, pH
og KH, hvor mange og hvilke fisk og planter der går i akvariet, dine
(luft-)pumper samt en masse andre faktorer

Da jeg for år tilbage brugte CO2-tilsætning, brugte jeg mindre end 100 g
CO2 på årsbasis i mit 325 liters akvarium, som havde mange fisk og rigtigt
mange planter.

Plesner

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 23-11-02 00:45

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev
>får man
> så fyldt flasken op når den er tom, eller køber man en ny eller? Hvis den
> skal fyldes op, hvad koster det så?

Nej du køber en bytter for næsten ingen penge, slet ikke i forhold til
investeringen.

> Er det "stnd" gevind der sidder på disse regulatorer, eller har hvert
mærke
> sin egen lille "særhed"?
Jeg tror mest det gælder de simple anlæg, her er der vist tale om at
produktet netop er med i klassen af "pro" udstyr. Jeg tænker på manometeret,
Det er meget dyrt at fremstille en proto type og jeg tvivler på at det i den
her sammenhæng kan betale sig for producenten.

Ofte kan man købe sæt med og uden flaske, og hvis
> jeg alligevel skal smide et flaske ud efter brug, kunne jeg ligeså godt
købe
> en flaske i DK, og så spare på pris og porte(vægt).
Ikke smides ud, men billigere er den sikkert at skaffe i DK

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 23-11-02 00:50

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev
> Hvis man nu skulle gå hen og investere i et Co2 sæt som dette:
> http://www.sewatec.de/product_info.php/cPath/43_117/products_id/509
Men hvorfor ikke JBL's vario 2 '?