lytteteknik!
Fra : Heureka

Dato : 17-11-02 20:50

Er der nogen som kender til en god bog som belyser tekniker til træning af
lyttesansen eller måske endda et computerprogram som kan hjælpe mig?

Thomas

Fra : Troels

Dato : 17-11-02 21:02

> Er der nogen som kender til en god bog som belyser tekniker til træning af
> lyttesansen eller måske endda et computerprogram som kan hjælpe mig?
>
> Thomas

Hej
Du kan prøve http://www.earmaster.com/

/Troels

Fra : Sune Salminen

Dato : 23-11-02 17:58

Heureka wrote:
> Er der nogen som kender til en god bog som belyser tekniker til
> træning af lyttesansen eller måske endda et computerprogram som kan
> hjælpe mig?
>
> Thomas

Hej Thomas.

Noget der har været mig til stor hjælp, har været at sample det stykke jeg
ikke har kunnet greje, og så afspille det i forskellige hastigheder eller
timestretche det. Imens har jeg så siddet ved klaveret eller med en guitar
og spillet med indtil det lød rigtigt. Det er nogle gange en god ide at
starte med at lytte bassen af, og så bruge den som udgangspunkt. Men det der
forvirrer mig mest, plejer at være når der er en masse instrumenter der
spiller samtidigt under et vanskeligt akkordskifte, så det er vigtigt at man
øver sig på at "isolere" de forskellige instrumenter i musikken. Og det kan
du ikke lære med et hørelæreprogram eller ved at læse en bog.

-Sune