MS Windows
briani 27239
Hvad er en diskette til windows?
Fra : Dennis

Dato : 17-11-02 18:36

Jeg fik et mindre crash idag på min computer med winxp på. Da jeg prøvede at
bruge xp cd-rommen fik jeg at vide at jeg skulle isætte disketten til
windows automatisk system genoprettelse.

Hvad er det for en fætter og hvor kan jeg lave den henne?

Dennis

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 17-11-02 18:40

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;q310994
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291&area=top&ordinal=27

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Edmund

Dato : 18-11-02 17:19

Dennis wrote:
> [...]
> disketten til windows automatisk system genoprettelse.
>
> Hvad er det for en fætter og hvor kan jeg lave den henne?

Hvis du ikke har lavet en backup før crashet der i XP pro hedder ASR har
du ikke noget at bruge sådan en diskette til.
En ASR backup er en komplet backup af ens c-drev, og denne backupfil kan
ikke ligge på c-drevet for XP sletter hele drevet når man gendanner fra
filen i installations processen
Når man laver en ASR backup laver den en diskette hvor der ligger info
om gendannelse. Hvorfor de informationer ikke kan ligge i den backupfil
man laver er mig en gåde

Du skal vist lidt længere frem i installations-processen og vælge at
reparere din XP

--
Mvh Edmund