Killing
Fra : signe sørensen

Dato : 17-11-02 18:14

Hejsa.

Jeg har lige brug for lidt hjælp..

Et vennepar jeg har vil købe en killing på bare 7 uger...
Jeg har prøvet alt for at få dem til at forstå at det er en dårlig ide.

De mener sagtens det kan gå, for missemor er allerede trætte af
killingerne nu!!!

HJÆÆÆÆLP mig !!!!

Hilsen Signe

Med venlig hilsen
signe sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : marianne hellemose

Dato : 17-11-02 18:14

Hej Signe
Du kan fortælle dine venner at det er IKKE som misse-
mor er træt af killingerne, det er fordi hun er ved at lære
dem nogle af de allervigtigste ting, at være selvstændige
"rigtige" katte, hun kan ikke sætte sig ned og læse og skrive med dem, så
hun lærer dem med sit kropssprog
og lyde, de sidste uger er de vigtigste hvis man vil være
sikker på at killingerne har lært hvad de skal, det mindsker risikoen for
urenlighed og adfærds-vanskeligheder senere hen i kattens liv. Det er ikke
uden grund at racekatte-klubber, Kattens Værn, Dyrenes
Beskyttelse og katte-kyndige dyrlæger alle siger 12 uger.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 17-11-02 18:31

Tjaeh, nu var jeg på skovkattekursus i går hvor vi bl.a. talte om
killingers udvikling, så her er et par gode grunde:

Hunkatten begynder godtnok at rationere mælken ved 6-7 ugers alderen,
men killingerne er først vænnet helt fra omkring 10-11 uger. Killingen
er ikke motorisk fuldt udviklet før 10 uger og ikke færdig med at lære
"at være kat" før 11-12 uger. Det burde være begrundelser nok for at vente.

Hvis killingesælgeren er meget forhippet på at komme af med killingerne
pga. omkostningerne og man MEGET gerne vil købe lige netop den killing
synes jeg man skulle tilbyde at stå for foderomkostningerne indtil 12
uger. Men jeg ville personligt vælge at finde min killing andetsteds...

/Pernille

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-11-02 18:43

Skriv denne side ud og lad dem læse:
http://www.katter.nu/artiklar/artikel_3_010714.htm

Du er også velkommen til at tage hvad jeg har på min hjemmeside. Alment
kattestof - Hvorfor 12 uger

nogle lytter mere til folk de ikke kender.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 18-11-02 00:45

Ja prøv at fortælle dem om urenlighed og at chancen for at en sådan killing
bliver det er meget stor.
Mvh Tina