vil ikke have børstet tænder
Fra : Julie Cincinnatus

Dato : 17-11-02 17:51

Min labrador Rico har en ret dårlig ånde! Men han har ingen tandsten
på hjørne tænderne, og kun en lille smule på de bagerste kindtænder -
jeg børster dem så ofte jeg kan, men han stritter imod. Hvad kan jeg
gøre for at få ham til at kunne lide det?

Fra : BN

Dato : 17-11-02 18:08

Hej Julie

Vores hund vil heller ikke have børstet tænder, men det hjælper alligevel
ikke, da den dårlige ånde ikke sidder direkte på tænderne men mere længere
nede i halsen, hvor man alligevel ikke kan komme til. Tandstenene tager
meget af lugten, men som du skriver har den ikke så mange, så der er nok
ikke så meget at gøre. Ring evt. til din dyrlæge og spørge, min sagde at
næsten alle hunde har naturlig dårlig ånde.

Hilsen BN

Fra : Jørgen

Dato : 18-11-02 08:24

Hej

Ved børstning og tandrensning skal man træne på samme måde som
man ellers vil træne andre ting.
prøv at vende tandbørsten og rør lidt på hundens tænder med skaftet,
ros og der gives en godbid, det samme kan du gøre med stålet for
at rense tandsten, husk lidt efter lidt, og ros og godbidder.
Jeg børster og renser tandsten væk selv, på min hund uden nogen
problemer.

Jørgen

Fra : BN

Dato : 18-11-02 13:42

Hej

Det er rigtigt at der skal træning til. Jeg renser selv min hund for
tandsten uden problem, hun ligger helt stille og se ud til at hun ligefrem
nyder at jeg roder hende i munden. Der er forskel på hundenes teperament,
hvor jeg kender en del h8undeejere som ikke kan rense tænderne selv,
ligemeget hvor meget de har trænet, så nogle gange går det hurtigt mens det
andre gange faktisk er umuligt.

Hilsen BN