IE6 kan ikke vise billeder korrekt
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-11-02 17:22

Jeg har et lille problem med min Internet Explorer 6. Sommetider viser den
ikke alle billederne på en hjemmeside og det ser ud som om den heller ikke
indlæser Style Sheets. på andre tidspunkter kan jeg godt se siderne korrekt.
Jeg kører win98, hvis det har nogen relevans. Er der nogen der kan hjælpe
mig med dette problem??????
på forhånd tak!
Zilla

Fra : Martin Skjerbæk

Dato : 01-12-02 13:51

Jeg har det samme problem, men desværre ikke nogen løsning.
Det virker næsten tilfældigt om IE6 viser billederne eller ej. I de tilfælde
hvor den ikke gør det, kan man godt nok højreklikke og vælge vis billede for
at få dem frem, men det holder selvfølgelig ikke helt i længden.
Troede først det havde noget at gøre med om det var.gif-filer, men det lader
den også har problemer med .jpg'er.

Håber der er nogen, der kan hjælpe. På forhånd tak.

-Martin

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-12-02 03:20

In article <asd0nr$c6r$1@news.cybercity.dk>,
martinskjerbaek@hotmail.com says...
> [...]
> hvor den ikke gør det, kan man godt nok højreklikke og vælge vis billede for
> at få dem frem, men det holder selvfølgelig ikke helt i længden.

Et andet trick er at følge et link (eller vælge et bookmark eller
trykke på homepage-knappen), efterfulgt af et tryk på back-knappen.
IE vil tage de downloadede billeder fra cache og prøve at hente dem der
ikke blev hentet i første omgang.

Jeg har selv oplevet det på sider med mange billeder (1-200 stykker fra
forskellige servere). Jeg går ud fra at det skyldtes at browseren har
indbygget timeout ved forsøg på at hente billeder, men jeg ved ikke om
denne timeout kan stilles.

Microsoft har en artikel der ligner lidt, men som omhandler problemer
med visningen, ikke hentningen af billederne:
http://support.microsoft.com/?kbid=181836
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Johannes Andersen

Dato : 03-12-02 22:40

Jeg har også problemet og længe ledt efter en løsning.
Nu har jeg fundet en interessant tråd i et debatforum, hvor problemet også
har været diskuteret et stykke tid. Med hundredevis af indlæg, så problemet
er både reelt og stort (udbredt).
Desværre gør tråden mig ikke optimistisk mht til at finde en løsning. Næsten
alle sammenhænge fra konflikter med lydkort til virusbeskyttelse og til om
Word har været åbnet før IE eller omvendt har været oppe at vende som
'løsningen'.
Men, hvad der har hjulpet for den ene, har ikke fungeret for den anden, så
indtil videre er konklusionen vist bare, at det har noget med SP1
opdateringen at gøre. Måske.
Og måske er det bare Micro$oft, der har lavet endnu en feature....
Se hér:
http://www.dslreports.com/forum/remark,4377669~root=winme~mode=flat;start=0
Hvis der er nogen, der kan finde løsningen på det, er de dygtigere end de
fleste....!
mvh Johannes

Fra : Madsen

Dato : 04-12-02 03:31

Toke Eskildsen skrev:

> Microsoft har en artikel der ligner lidt, men som omhandler
> problemer med visningen, ikke hentningen af billederne:
> http://support.microsoft.com/?kbid=181836

Der er også noget her:
<http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q283807>

Eller måske her:
<http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q316545>

Norton Internet Security kan f.eks. stilles til at der ikke skal
vises bannerreklamer på en side. Den indstilling kan godt kokse,
har jeg erfaret.

Prøv evt. også (Jesper eller Zilla) at tømme cachen i browseren.
Måske skulle du endda prøve at stille cachestørrelsen lidt ned,
så den ikke vokser sig for stor. Det er altid noget af det første
jeg gør når jeg installerer en ny version af IE og jeg har en
personlig lille teori om at det måske er derfor at jeg stort set
aldrig oplever problemer med billeder som ikke vises. Jeg kæmpede
meget med det i IE 5.0, men har ikke oplevet det i IE 6.x endnu
(7-9-13). Cachestørrelsen står pt. til 60 MB. her. Husker ikke
standardstørrelsen, men den er vist væsentlig større, så vidt jeg
husker. (Jeg kører WinXP Pro SP1 og nyeste version af IE som pt.
er 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920).

Madsen.

Fra : Martin Skjerbæk

Dato : 18-12-02 23:42

Tak til alle der har forsøgt at løse mit problem (også selvom svarene måske
ikke var henvendt til mig).

Synes dog desværre ikke nogen af de foreslåede løsninger fungerer
tilfredsstillende. Utroligt at det kan lykkes dem at forvære browseren...
Går tilbage til IE5.5.

Mvh
Martin

Fra : Madsen

Dato : 19-12-02 01:42

Martin Skjerbæk skrev:

> Utroligt at det kan lykkes dem at forvære browseren...
> Går tilbage til IE5.5.

Det pudsige er så, at jeg ikke havde andet end bøvl med IE 5.5
da den kom på markedet. IE 5.5 SP1 kørte nogenlunde og IE 5.5
SP2 kørte elendigt. Gik ned hele tiden for mig på Win98SE.

Muligvis er det kun hos mig at tendensen har været sådan, men den
har indtil nu været ret tydelig. Et eller andet tyder altså på
at den IE-version styresystemet er født med, er den version der
kører bedst. Win98 er født med IE4. Den kørte fremragende her.
Da jeg opgraderede til IE 5.0 på Win98 kørte IE derimod elendigt.
Så skiftede jeg til Win98SE og IE 5.0 kørte som en drøm. Den var
Win98SE også født med. Lidt senere kom IE 5.5 på markedet og den
ville jeg lige prøve i Win98SE. Den kørte elendigt, så jeg gik
hurtigt tilbage til IE 5.0 igen.

Senere ind med Win2000 som er født med IE 5.5. Kørte godt.
IE 6 kørte knap så godt. Den kunne godt finde på at gå kold på
min Win2000-installation, men den var dog ikke så ustabil som
hvad jeg har oplevet med tidligere "opgraderingsbrowsere".
Forleden røg IE 6 SP1 ind på Win2000. Den ser faktisk ud til at
køre bedre end den første udgave af IE 6 her.

IE 6, som WinXP er født med, kører rigtig godt her. IE 6 SP1 gør
sådan set også. Når IE 7 kommer, ved jeg faktisk ikke om jeg gider
at opgradere, medmindre at jeg er tvunget til det.

Madsen.

Fra : Martin Skjerbæk

Dato : 19-12-02 22:15

> [...]
> Forleden røg IE 6 SP1 ind på Win2000. Den ser faktisk ud til at
> køre bedre end den første udgave af IE 6 her.

Det har du sikkert ret i, for IE5.5 kører fint på min Win2000 opsætning.
Det er muligt, at IE6 SP1 kører bedre end den første IE6 under Win2000, men
problemet med billederne er dog stadig en enorm bet.

> IE 6, som WinXP er født med, kører rigtig godt her. IE 6 SP1 gør
> sådan set også. Når IE 7 kommer, ved jeg faktisk ikke om jeg gider
> at opgradere, medmindre at jeg er tvunget til det.

Hvordan er det de siger... "If it ain't broken - don't fix it". Det kunne
mange computer-folk nok lære en del af.

Mvh
Martin

Fra : Madsen

Dato : 19-12-02 22:25

Martin Skjerbæk skrev:

> Det er muligt, at IE6 SP1 kører bedre end den første IE6 under
> Win2000, men problemet med billederne er dog stadig en enorm bet.

Problemet med billederne må være i helt specielle hard- eller
softwarekonfigurationer, for jeg har aldrig oplevet det med IE6.
Hverken på Win2000 eller XP.

> Hvordan er det de siger... "If it ain't broken - don't fix it".
> Det kunne mange computer-folk nok lære en del af.

Rigtigt, men de siger også at græsset altid er grønnere på den anden
side af hegnet, så man vil altid lige prøve hvordan en nyere version
af et program kører. Sådan har jeg det i hvert tilfælde, men er så
også tit blevet straffet for det.

Madsen.