Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotos fra Ny Carlsberg Glyptoteket
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-11-02 14:05

Fotos fra Ny Carlsberg Glyptoteket

Jeg har været en tur i Ny Carlsberg Glyptoteket, det er et
fantastisk sted, hvor der bare er uendligt med motiver, jeg
har primært valgt at focusere på det arktektoniske.

Der er visse begrænsninger omkring fotografering i Ny Carlsberg
Glyptoteket, man skal bl.a. ha' tilladelse til at bruge stativ,
og nogle steder må man ikke bruge blitz.

Men det er ikke så vanskeligt at få en fototilladelse, den kan
fås ved en henvendelse til Ny Carlsberg Glyptoteket på hverdage
mellem kl. 10:00 og 16:00. (telefonnummer 33 41 81 41)

Og så er der også lidt blandede billeder bl.a. fra København,
der var jo et stort ski- og vinterferie arrangement på
Rådhuspladsen.

Jeg har netop opdateret med nye billeder på Photo-Gallery.dk,
der er 3 preview-ark / 36 billeder, ta' selv et kik:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_1of3.html

Alle er naturligvis vekommen til at kommentere og diskutere
billederne, og hvis der kommer noget jeg synes er konstuktivt
og brugbart, så skal jeg nok blande mig.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lotte M

Dato : 17-11-02 15:09

> Fotos fra Ny Carlsberg Glyptoteket

Det er mange år siden jeg har været derinde - jeg havde glemt
det dejlige lys.....

<http://www.photo-gallery.dk/new_photos/image/glyptoteket_kbh-14.jpg>
*LOL*

Dette ville jeg gerne ha' taget - flot!:
<http://www.photo-gallery.dk/new_photos/image/raadhustaarnet-36.jpg>

--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-11-02 16:08

On Sun, 17 Nov 2002 15:09:27 +0100, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>"Niels Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

>Det er mange år siden jeg har været derinde - jeg havde glemt
>det dejlige lys.....

Ja, det er et fantastisk sted - svært ikke at holde af.

><http://www.photo-gallery.dk/new_photos/image/glyptoteket_kbh-14.jpg>
>*LOL*

Ja, herligt billede i et skønt interiør.

>Dette ville jeg gerne ha' taget - flot!:
><http://www.photo-gallery.dk/new_photos/image/raadhustaarnet-36.jpg>

Ja, det er rigtig godt.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : thomas christensen

Dato : 21-11-02 20:08

Niels Ebbesen wrote:

> Men det er ikke så vanskeligt at få en fototilladelse, den kan
> fås ved en henvendelse til Ny Carlsberg Glyptoteket på hverdage
> mellem kl. 10:00 og 16:00. (telefonnummer 33 41 81 41)

Okay, det er virkeligt interessant - jeg har i langtid godt kunne tænke
mig at tage nogle billeder der inde. Det er en af mine ynglingsteder i
københavn.

> Alle er naturligvis vekommen til at kommentere og diskutere
> billederne, og hvis der kommer noget jeg synes er konstuktivt
> og brugbart, så skal jeg nok blande mig.

Ikke de vilde kommentarer, men jeg tror at nogle af billederne (dem med
stor dybde), kunne have vundet lidt hvis du havde brugt en lavere blænde
og derved fået lidt mere dybde virkning i billederne. Billeder hvor
alting på den måde står så knivskarpt kan godt virke lidt flade.

Jeg tænker f.eks. på det her:
http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_glyptoteket_kbh-09.html

Men det kommer selvfølgeligt meget anpå hvad du vil vise - hvis det er
arketekturen, som du skriver, så er det smarteste nok at alting står klart.

--
TC <http://sfbook.com>

Fra : Per

Dato : 27-11-02 16:50

> Og så er der også lidt blandede billeder bl.a. fra København,
> der var jo et stort ski- og vinterferie arrangement på
> Rådhuspladsen.

Undskyld men jeg kan ikke lige finde ovenstående. Kan du give et hint? Jeg
er spændt på om du har taget et billede af mig medens jeg kører baglæns ned
ad bakken og holder skispidserne på plads for nogle af de unge mennesker der
skulle prøve deres første skitur.

mvh. Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 27-11-02 18:04

Per wrote:

> [...]
> ad bakken og holder skispidserne på plads for nogle af de unge mennesker der

Nye billeder udskiftes efter en uge, så lige nu er der
natbilleder fra Tivoli under det emne.

Billederne vil dog dukke op under et relevant emne i
selve arkivet, når jeg får tid til en opdatering.

Og ja jeg har taget flere billeder af instruktører, der
med en hvis del strittende i vejret, kørte baglæns, og
styrede div. nybegyndere ned ad bakken....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per, Frb.

Dato : 06-12-02 16:18

Jeg

SNIP
> [...]
> med en hvis del strittende i vejret, kørte baglæns, og
> styrede div. nybegyndere ned ad bakken....:)

Jeg kan love dig at det var hårdt. Jeg var mere øm i benene bagefter end da
jeg havde løbet Copenhagen Marathon. Der er en del muskler som ikke bruges
til dagligt men til gengæld kommer i sving når man laver baglæns plov.

Hvilken kategori skal jeg holde øje med; "Fritid & Hobbies" eller
"Udstillinger & museer"?

Mvh. Per

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-12-02 19:10

"Per, Frb." wrote:

> Hvilken kategori skal jeg holde øje med; "Fritid & Hobbies" eller
> "Udstillinger & museer"?

Jeg regner med at lave en stor omstrukturering i januar -
februar, og når den er foretaget, så vil jeg nok orientere
om det, og så kan du lige minde mig om det i et Re:...:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen