Nogen der ved det her?
Fra : Incubo

Dato : 17-11-02 14:14

Situation:
Har pt. en funktionsdygtig HP som er bygget på en server med FP extension.

Ønske:
at publicere en ny som skal erstatte den gammel totalt (ny layout m.m.)

Hvordan:
hvordan gøres dette uden at ødeligge extensions m.m.

kan jeg blot slette - via FTP - indholdet i de mapper på serveren eller
hvordan???

tusind tak
Incubo

Fra : Ulrik Friis

Dato : 17-11-02 15:52

"Incubo" <incubo@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan gøres dette uden at ødeligge extensions m.m.
>
> kan jeg blot slette - via FTP - indholdet i de mapper på serveren eller

Du kan udgive din nye HP på samme adresse. Husk at sætte hak i 'Udgiv alle
sider og overskriv alle sider på destinationen'. Så burde FP overskrive
filer med samme navn og slette de filer der ikke er gyldige i den nye HP.
Men - en ting er teori (hvad FP burde gøre), noget andet er praksis.

Du skal IKKE bruge FTP til at gå ind og slette. Hvis du først vil slette
inden du udgiver, så Åbn web-sted => Klik på Netværk => skriv din HPs
adresse i feltet Mappenavn (husk at begynd med HTTP://), herefter åbnes din
HP på webserveren i FP. PAS PÅ med hvad du sletter. Begynd "nedefra" og
arbejd dig op i hierarkiet. Slet ikke noget der ligger i mapper der begynder
med _ det er systemmapper. Undtaget er dog _borders, men du skal så først
frakoble fælles kanter/shared borders inden du sletter _borders.

mvh
Ulrik

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 17-11-02 16:39

Ulrik Friis escribió:
> [...]
> overskrive filer med samme navn og slette de filer der ikke er
> gyldige i den nye HP. Men - en ting er teori (hvad FP burde gøre),

Hej, jeg har udført denne operation et par gange uden problemer. Som jeg
forstår spørgsmålet er det design og layout, der skal forandres - ikke
sidenavnene (eller måske ikke alle siderne). Du skal kalde det ny websted
det samme som det gamle, ligeledes alle de sider, hvor der kun er ændret
layout. Herefter kan man "udgive kun ændrede sider", er der er en side, der
findes på serveren og ikke på HDen, spørger FP, om den skal slettes (ja), er
der sider på HDen, som ikke findes på serveren, bliver de sat ind, svar ja
til det hele.
Hvis du vil ændre på serveren udenom FP, kan du bruge web-mapper - det hed
det i w98, på w2000 hedder det "Mis sitios web" (på spansk). De ændringer,
du evt. foretager her, bliver opdaget af FP næste gang, du uploader, du
svarer så ja eller nej til hvad der skal ske i den anledning.
Som sagt, det har aldrig givet mig problemer.
thomas

Fra : Incubo

Dato : 19-11-02 15:14

Svar til begge (Ulrik og Thomas)

takker begge
svarene er meget nyttige og besvarer mit spørgsmål
tusinde tak

Incu