Debitel og simlås ?
Fra : Ole Andersen

Dato : 02-03-01 09:35

Hej.

Kan det virkelig passe at man skal sende sin telefon til
Debitel for at få den låst op, bare fordi det er en Nokia
3210 ? Andre telefoner får man da bare en kode til.

De påstår at det er fordi den er tyveri sikret, men det
skulle vel ikke betyde noget.

Gælder samme regler for andre udbydere når det er Nolia ?

På forhånd tak for svaret.

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : Manhatten

Dato : 02-03-01 14:07

> [...]
> 3210 ? Andre telefoner får man da bare en kode til.
>
> De påstår at det er fordi den er tyveri sikret, men det

Fik samme svar i går :( Det kan tage op til 14 dage at få det gjort. Bor
heldigvis lige i nærheden og tog derned. Der tog det 5 min at få det gjort.

Det er noget med at der er lagt flere koder på den og disse kan kun fjernes
via et specielt kabel eller lign.

Om det passer ved jeg ikke.

/Manhatten

Fra : Christian Hansen

Dato : 02-03-01 17:27

Ole Andersen skrev :
> Kan det virkelig passe at man skal sende sin telefon til
> Debitel for at få den låst op, bare fordi det er en Nokia
> 3210 ? Andre telefoner får man da bare en kode til.

Det er rigtig. Nokias nyere modeler har de lavet så det kun er muligt at
låse den op med et specielt stk. hardware.....

> De påstår at det er fordi den er tyveri sikret, men det
> skulle vel ikke betyde noget.

Smart måde at sige den er sim-låst på, lyder ikke skræmmende men gør den
"dumme" forburgeren mere tryk......

> Gælder samme regler for andre udbydere når det er Nolia ?

Jeps

> På forhånd tak for svaret.

Selv tak

/Christian

Fra : Ole Andersen

Dato : 03-03-01 08:00

On Fri, 02 Mar 2001 16:27:01 GMT, "Christian Hansen"
<juhl@hansen.dk> wrote:

>Smart måde at sige den er sim-låst på, lyder ikke skræmmende men gør den
>"dumme" forburgeren mere tryk......

Ja, jeg havde skrevet til dem og fik svaret igår. Der
skriver de at den BÅDE er SimLock og tyversikret, så det er
jo to ting Men jeg blev så sur på dem fordi jeg skal
døje med det, at jeg købte en anden telefon hos en anden
udbyder, sæ'fø'li' Og så kan jeg jo blive sur på dem om
6 måneder fordi det er det samme

Tak for svarene.