Opslag Sennels Sogn, Thisted Amt
Fra : Michael Holtegaard

Dato : 17-11-02 12:04

Hej NG,

Er der evt. en der kan hjælpe med et par opslag i Sennels Sogn?

Det drejer sig om Christine Christensdatter, som i følge FT-1845 er 28 år
gammel og skulle stamme fra Sennels Sogn; d.v.s at hun er født sådan ca.
omkring 1817-18 stykker, alt efter lidt usikkerhed om alderen.

mvh
Michael Holtegaard

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-11-02 12:30

On Sun, 17 Nov 2002 12:03:56 +0100, "Michael Holtegaard"
<holte@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>gammel og skulle stamme fra Sennels Sogn; d.v.s at hun er født sådan ca.
>omkring 1817-18 stykker, alt efter lidt usikkerhed om alderen.

Jeg har microkort over Sennels sogn til låns, så den fødsel ser jeg
lige efter.

Mvh
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-11-02 14:20

<holte@gvdnet.dk> wrote:

> [...]
>gammel og skulle stamme fra Sennels Sogn; d.v.s at hun er født sådan ca.
>omkring 1817-18 stykker, alt efter lidt usikkerhed om alderen.

Hej Michael

Med lidt forbehold, da jeg ikke kan bevise det er denne pige.
Der er kun den ene Christine Christensdatter i Sennels, men vacc. og
konfirm. kan jeg desværre ikke umiddelbart finde.
Sennels 1839-1757, Hillerslev herred, Thisted amt, C 105-4, kort 4/6,
side 291

Copulerede
1843
No 1
Enkemand Simon Andreas Pedersen Knudgaard, 54 aar af Hou
Har haft de naturlige kopper
gift en gang før

Pige Christine Christensdatter
25 aar. Vacc d. 26 juli 1832 af Wittrup?
fød i Rahr. tjente i Nørresundby

forlover
Ole Pedersen Knudegaard
Jens Knudsen af Hou
26. Feb. i Kirken
Lyst 1te gang 1. søndag efter hell. 3 kongersdag.
d. 19. april 1842 dør Maren Pedersdatter, huusmand Simon Andras
Knudegaard's hustru af Hov, 66 år.
Jeg har led efter Vacc. 26. juli 1832 men kan ikke finde den. De
fleste børn var kun et par år ved vacc.
Normalt var det Wittendorf der hørte til Sennels, men jeg mener der
står Wittrup ved vielsen.

Sennels 1814-1838, Hillerslev herred, Thisted amt, C 105-3, kort 2/6,
side 54
Fødte Qvindekiøn

1817
No 8
November 26de
Christine Christensd.
No. 166

Moderen Maren Christensd. Bak
den udlagte banefader
Frk.? Christen Sørensen Hundal
inddøbt samme dag
i kirke d. 19 marts
Baaren af Anne Nielsd. gaardmand Søren Christian Baks
hustr. i Faartoft og Johanne Marrie Sørensd. gmd. Søren
Hundahls hustrue. Mfdr. Peder Thøgersen og Niels
Iversen i Grue i Hundahl og Peder Madsen i Malle

K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-11-02 15:32

On Sun, 17 Nov 2002 13:20:21 GMT, k.thidemann@mail1.stofanet.dk (K.
Thidemann) wrote:

> [...]
>Hundahls hustrue. Mfdr. Peder Thøgersen og Niels
>Iversen i Grue i Hundahl og Peder Madsen i Malle

Måske er den go nok

Jeg kan se Simon og Christine får en datter med efternavnet BACH
Sennels 1839-1857, Hillerslev herred, Thisted amt, C 105-4, kort 2/6,
side 109
Fødte Qvindekjøn
1844
No 10
1. Maj
Maren Bach Simonsen
i kirke d. 12te Mai
Huusmd. Simon Andreas Knudegaard og hustrue Christine Christensdatter
af Hou
Anne Kirstine Nielsdatter, gm. Mads Christensen Bachs hustru af N.
Knudegaard. Sidsel Marie Pedersdatter. Gmd. Ole Pedersens hustru af
Sennels. Mfd. Huusmand Simon Odde?, Lars Sørensen Smed og Poul Olesen
af Hou.
Moderen indl. d. 2. Juni
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 17-11-02 16:06

Thidemann) wrote:

> [...]
>gift en gang før
>
>Pige Christine Christensdatter
>25 aar. Vacc d. 26 juli 1832 af Wittrup?

Ups !
Jeg er bange for der står
født i Ræhr tjente i Nørreknudegaard.

Mvh
K. Thidemann

Fra : Norma Nielsen

Dato : 17-11-02 21:17

Hvilket sogn er folketælling fra - Sennels eller hvor ?
Michael Holtegaard <holte@gvdnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nKKB9.14719$HU.1156779@news010.worldonline.dk...