KIP data og tilgængelighed
Fra : Erik P. Vinther

Dato : 17-11-02 11:07

Hej,

Jeg er lidt forvirret over hvilke oplysninger fra KIP der er tilgængelig
hvor.

Hvis jeg søger på et af "mine" sogne, Marie Magdalene, få jeg fælgende
resultater:

1. http://ddd.dda.dk/asp/oversigtform.asp FT1787, FT1801, FT1845 /*
tilgængelig vi internettet */

2. http://ddd.dda.dk/cdrom.htm + DDD4 (Indhold): FT1787, FT1845

3. http://ddd.dda.dk/cdrom.htm + FT1801 (Indhold): FT1801

4. http://ddd.dda.dk/asp/kipfolderform.asp FT1787, FT1801, FT1834, FT1845,
FT1850, FT1855, FT1860, FT1880

Den sidste (4) er den der bliver "markedsført" som Kirkebøger på diskette,
men den indeholder kun folketællinger. Til gengæld indeholder den langt
flere tællinger end der er tilgængelig andetsteds.

SPØRGSMÅL:
Er det korrekt som denne lille test kunne indikere, at 2 +3 er det samme som
det der er tilgængelig på internettet (1)?

Og er det rigtigt at disketten (4) indeholder ALLE indtastninger indtil nu
(folketællinger), men kun et sogn pr. diskette?

vh
Erik

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-11-02 11:57

"Erik P. Vinther" <epv@get2net.dk> skrev Sun, 17 Nov 2002 11:07:24 +0100

>SPØRGSMÅL:
>Er det korrekt som denne lille test kunne indikere, at 2 +3 er det samme som
>det der er tilgængelig på internettet (1)?

I princippet ja. De to cd-rommer indehoder tilsammen det der var
tilgængligt på det tidspunkt DDD4 blev udgivet. Dog kun folketællinger,
der er ingen kirkebøger på cd-rom.

>Og er det rigtigt at disketten (4) indeholder ALLE indtastninger indtil nu
>(folketællinger), men kun et sogn pr. diskette?

Det du kalder 4 er simpelthen en liste over alt hvad der er indtastet
eller er under indtastning (reserveret) - hvilket iøvrigt også fremgår
af siden.
Det er altså ikke nødvendigvis tilgængeligt på nuværende tidspunkt.

--
mvh, A:\Feldborg