Olivia Newton-John
Fra : Simon Vikstrøm

Dato : 17-11-02 11:14

Hej gruppe

Hørte for nylig, for ca. 1-2 måneder siden, et fantastisk nummer i radioen
med Olivia N-J. Musikken virkede meget spændende, nærmest lidt uhyggelig og
med for popmusik meget atypiske klange. Jeg kender ellers intet til Olivia
og lytter normalt ikke til hendes musik, men jeg faldt pladask for dette
nr., men fik desværre kun fat i kunstnerens navn. Kan nogle på dette spinkle
grundlag måske give mig en titel (evt. flere) som jeg kan søge efter på
biblioteket, så jeg ikke skal lytte al hendes musik igennem?

I håb om svar
Simon Vikstrøm
svik@email.dk

Fra : Robert Piil

Dato : 17-11-02 12:26

On Sun, 17 Nov 2002 11:13:58 +0100, "Simon Vikstrøm" <svik@email.dk>
wrote:

> [...]
>grundlag måske give mig en titel (evt. flere) som jeg kan søge efter på
>biblioteket, så jeg ikke skal lytte al hendes musik igennem?

Det kunne være soundtracket til Xanadu, som er lavet med Electric
Light Orchestra (Jeff Lynne).

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-02 14:45

Simon Vikstrøm <svik@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar7pt0$26hs$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> grundlag måske give mig en titel (evt. flere) som jeg kan søge efter på
> biblioteket, så jeg ikke skal lytte al hendes musik igennem?

_____________________

Hej Simon

Ja, hun har nogle for popmusik atypiske klange. Det kan vi ikke komme
udenom, men det er fordi hun faktisk overhovedet ikke ér popmusiker. Hun
bevæger sig inden for den mere slagerprægede genre og indenfor den har hun
været en af verdens kendeste sangere siden 1970, så det undrer mig at du
ikke kender hende. Hun har sunget bl.a. country og disko og leveret nogle
hårdtslående slagere.
Du kender sikkert mange af hendes plader i danske oversættelser. Hun har
været leveringsdygtig i flere plader til Dansktoppen, bl.a. "Take me home
country roads" (Jeg vil bo på vesterbro, m. Teddy, Chano, Jan og John -
Teddy = Himmelhunds-Teddy Edelman).
Men det var et sidespring. Jeg kan nævne følgende plader med Olivia
Newton John:
Take me honme country roads
Banks of the Ohio
Me and Bobby mcGee
I Honestly
Xanadu
Summer night (fra Greace)
Your the one that i want (fra Greace)

Hun har også indspillet film med John Travolta. Sammen har de nok lavet en
af verdens hidtil populæreste musikfilm (bortset fra Elvis-filmene), nemlig
"Greace". Om Olivia er med i forløberen "Saturday night fever" ved jeg ikke.
Jeg har ikke fået set dem endnu, men i går købte jeg dem begge. e er på
tilbud hos MERLIN til 50 kr. pr. stk.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-02 14:59

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar86e6$if0$1@sunsite.dk...
> [...]

> ______________

> Hej Simon
>
> Ja, hun har nogle for popmusik atypiske klange. Det kan vi o.s.v...
______________

Hovsa. I forbindelse med at du omtalte at du ikke kendte hende, vil jeg
foreslå dig en ting. Prøv at lytte til en af de populære
slagermusik-radiostationer. Det er altså rimeligt kendt musik, som tit
spilles i radioen.

Jeg kan i den forbindelse ikke holde mig tilbage for at fortælle dig at i på
Fyn har en af landets populæreste slagermusik-radiostationer. Den dækker
hele Fyn med slagermusik. Der kan du helt sikkert høre masser af den slags
musik. Måske kan du høre den.

Prøv at lytte til "RADIO MIDTFYN / RADIO 2000" på 104,7 mhz.
Sendenmasten står i Ringe, sydfor Odense.
eller prøv "RADI JOY / RADIO TØSEN" på 90,1. Sendemasten står i Ringsted.

Hilsen Åge

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-11-02 02:45

> [...]

> hele Fyn med slagermusik. Der kan du helt sikkert høre masser af den slags

Og så er det, at man takker sin Gud for, at man IKKE bor på Fyn!

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************

Fra : Robert Piil

Dato : 19-11-02 08:14

On Tue, 19 Nov 2002 02:45:21 +0100, "Claus Tersgov"
<Clausnews@hotmail.com> wrote:

>Og så er det, at man takker sin Gud for, at man IKKE bor på Fyn!

Jeg har været på Fur og boet på Fyn. Begge steder er, trods rygter om
det modsatte, udmærkede steder at opholde sig.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-11-02 20:03

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:54pjtu8236pg9e322o53qcbbnr5sru8bpj@4ax.com...

> Jeg har været på Fur og boet på Fyn. Begge steder er, trods rygter om
> det modsatte, udmærkede steder at opholde sig.

> [...]

______________________

Sådan. Så fik vi vist den københavnersnude sat på plads, haha. Ja, jeg har
også været på Fyn. Fyn er fin som man siger.

Hilsen Åge

Fra : Robert Piil

Dato : 19-11-02 20:07

On Tue, 19 Nov 2002 20:02:31 +0100, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Sådan. Så fik vi vist den københavnersnude sat på plads, haha. Ja, jeg har
>også været på Fyn. Fyn er fin som man siger.

Nå ja, men jeg bor i Sorø, og Sjælland er skam også et dejligt sted,
selvom man heller ikke her spiller for dansktop-skrammel.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Robert Piil

Dato : 19-11-02 20:09

On Tue, 19 Nov 2002 20:06:30 +0100, Robert Piil <piil@nospam.dk>
wrote:

>Nå ja, men jeg bor i Sorø, og Sjælland er skam også et dejligt sted,
>selvom man heller ikke her spiller for dansktop-skrammel.

Slipper, ikke spiller. Her i Sorø foregår rigtig musik i SMASK
(Selskabet for musikalsk adspredelse i Sorø kommune).

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Lars Bernau

Dato : 19-11-02 20:14

In article <bs2ltu8ldgm2kb86bdurle7v9smpbau525@4ax.com>, piil@nospam.dk
says...

> Nå ja, men jeg bor i Sorø, og Sjælland er skam også et dejligt sted,
> selvom man heller ikke her spiller for dansktop-skrammel.

Du bor på Sjælland, ergo er du Københavner! Ifølge mange Jyder.

--
Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Robert Piil

Dato : 19-11-02 20:20

On Tue, 19 Nov 2002 20:14:05 +0100, Lars Bernau <dont@mail.me> wrote:

>Du bor på Sjælland, ergo er du Københavner! Ifølge mange Jyder.

Det er muligt. Mit motto er at enhver der er født i en by men mindre
ned 8 millioner indbyggere er en bonderøv. Hvordan stiller det så
langt de fleste af jer andre.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-02 06:27

Robert Piil <piil@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ml3ltus35to1oqfai42u6u7m95e981sto5@4ax.com...

> Det er muligt. Mit motto er at enhver der er født i en by men mindre
> ned 8 millioner indbyggere er en bonderøv. Hvordan stiller det så
> langt de fleste af jer andre.
____________

Robert, jeg er ked af det, men du ér en Københavnersnude. Det kan vi ikke
komme udenom, i hvertfald ikke efter det du sagde om dansktop. Det er ikke
nok at du bor i Sorø. Du ved jo heller ikke hvad udtrykkene "jov-jov", "Så
deettt" og "det er ikke så ringe endda" betyder, vel? - Hehe

Hilsen Åge

Fra : Robert Piil

Dato : 20-11-02 12:06

On Wed, 20 Nov 2002 06:27:21 +0100, "Åge Halldorsson"
> [...]

>nok at du bor i Sorø. Du ved jo heller ikke hvad udtrykkene "jov-jov", "Så
>deettt" og "det er ikke så ringe endda" betyder, vel? - Hehe

Glemte jeg at sige at det meste af mine første 25 leveår blev tilbragt
i omegnen af Aalborg? Så deeeet...

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-11-02 16:40

In article <arf6da$i8f$1@sunsite.dk>, halldorsson@post.tele.dk says...
> [...]
> nok at du bor i Sorø. Du ved jo heller ikke hvad udtrykkene "jov-jov", "Så
> deettt" og "det er ikke så ringe endda" betyder, vel? - Hehe

Det ved Tyskerne, Englænderne, Russerne eller for den skyld Grækerne
heller ikke. Er de så også købehavnersnuder ???

Fra : Lars Bernau

Dato : 20-11-02 16:34

In article <ml3ltus35to1oqfai42u6u7m95e981sto5@4ax.com>, piil@nospam.dk
says...

> Det er muligt. Mit motto er at enhver der er født i en by men mindre
> ned 8 millioner indbyggere er en bonderøv. Hvordan stiller det så
> langt de fleste af jer andre.

Tæller man rotterne med, er KBH laaangt over det tal

Fra : Peter Holm

Dato : 17-11-02 16:45

> [...]
nemlig
> "Greace". Om Olivia er med i forløberen "Saturday night fever" ved jeg

Kære Åge,
Saturday Night Fever er IKKE, jeg gentager IKKE en forløber for Grease.
I modsætning til danse-komedien Grease, så er Saturday Night Fever (som
Olivia NJ selvfølgelig ikke er med i!) en social-realistisk film, der ikke
handler om musik og teenage-spas, men opvæsktforholdene i Little Italy -
Brooklyn.
Peter

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-11-02 19:37

Peter Holm skrev:
[Saturday Night Fever]
> social-realistisk film, der ikke handler om musik og
> teenage-spas, men opvæsktforholdene i Little Italy - Brooklyn.

Du kan da ikke afvise, at den også handler om disko?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 17-11-02 20:28

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> wrote in message
> Peter Holm skrev:
> [Saturday Night Fever]
>
> Du kan da ikke afvise, at den også handler om disko?

Jeg kan ikke afvise, at der er dans og disco med i filmen, men at den
ligefrem skulle handle om det må jeg på det kraftigste afvise. Det ville
være som at sige, at "Festen" handler om familiefester.
Peter

Fra : Lars Bernau

Dato : 17-11-02 20:37

In article <3dd7edc9$0$5791$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
phc*REMOVE*@stofanet.dk says...

> [...]
> ligefrem skulle handle om det må jeg på det kraftigste afvise. Det ville
> være som at sige, at "Festen" handler om familiefester.

Men det er det folk husker den for.

Fra : Peter Holm

Dato : 17-11-02 22:04

> Men det er det folk husker den for.
> --

Jeg vil så afslutte min argumentation med at sige, at "folk" tydeligvist har
forskellige indgangsvinkler til film. Stallones efterfølger til "Saturday
Night Fever", "Staying Alive" fra 1983 følger hovedkarrakteren Tony 5 år
efter "SNF", og som du, troede Sly åbenbart også at musikken og dansen var
hovedpointerne i "SNF". At de to elementer bliver taget endnu et skridt
videre i denne efterfølger gør den bestemt ikke bedre end forgængeren, og
forsøget på at gøre Travolta til en danser istedet for en fantastisk
karakterskuespiller må siges at være mislykkedes til fulde.
Altså, hvis du syntes at disco'en var det lækre element i "SNF", så vil du
elske "Staying Alive". Men lur mig, om du ikke ville synes der manglede
noget hvis du så den og sammenlignede den med "SNF". Hvis du ikke lige kan
se hvad det skulle være, så er her et hint - indhold og seriøsitet! "SNF" er
nemlig langt mere end tom danseunderholdning.
Mvh
Peter

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-02 05:39

Peter Holm <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dd80446$0$5764$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

"SNF" er
> nemlig langt mere end tom danseunderholdning.
> Mvh
> Peter
______

men det er nu alligevel edderbrøleme musik der sparker bagdel. Jeg er lige
blevet færdig med filmen. Synd at der er så mange folk, som ikke længere kan
lide musik her i landet. Snøft.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 18-11-02 11:37

> Synd at der er så mange folk, som ikke længere kan
> lide musik her i landet. Snøft.

Hold nu op Åge! Hvornår får vi dig overbevist om at dansktopmusik IKKE er i
fremgang?

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-02 21:17

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ar8nhd$eqj$1@sunsite.dk...

> Du kan da ikke afvise, at den også handler om disko?
>
> Peter Brandt Nielsen
> http://brandtnielsen.adr.dk

____________

Ja, selvfølgelig var "Saterday Night Fever" en musikfilm. Det ved alle. Den
handlede om disko-musik. Det har jeg godt nok ikke tidligere hørt nogen
afvise. Den kom i forbindelse med disko-musikkens fremkomst i 1978.
Men det er jo klart at musikfilmen selvfølgelig også måtte have en
handling.

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 17-11-02 22:18

Peter Holm <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> 1983 følger hovedkarrakteren Tony 5 år efter "SNF", og som du,
> troede Sly åbenbart også at musikken og dansen var

Stallone?

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Peter Holm

Dato : 18-11-02 07:17

"Carl Drud" <kfqh-km55@dea.spamcon.org> wrote in message

> Stallone?

Sylvester Stallone har instrueret "Staying Alive" (uden det store held).
Peter

Fra : Carl Drud

Dato : 18-11-02 18:31

> Sylvester Stallone har instrueret "Staying Alive" (uden det
> store held). Peter

Det var pokkers. Jeg var ikke klar at han havde forsøgt sig som
instruktør. Åbenbart ingen mindværdig bedrift, kan jeg
forstå.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Peter Holm

Dato : 18-11-02 21:07

> Det var pokkers. Jeg var ikke klar at han havde forsøgt sig som
> instruktør. Åbenbart ingen mindværdig bedrift, kan jeg
> forstå.
>
> --

Sly har såmen instrueret indtil flere udemærkede film i actiongenren. Men
Rocky2 og 3 er nok de bedste han har instrueret selv. Han har jo iøvrigt
også selv skrevet manuskriptet til både First Bood (Rambo I) og den første
Rocky, som stadig må betegnes som hans klart bedste rolle - måske med Shriff
rollen i Cop Land på anden pladsen.
Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 18-11-02 21:40

> Det var pokkers. Jeg var ikke klar at han havde forsøgt sig som
> instruktør. Åbenbart ingen mindværdig bedrift, kan jeg
> forstå.

Jeg glemte lige at fortælle, at Stallone jo faktisk selv er med i Staying
Alive. Han er med som en fyr Travolta støder ind i på gaden, og Sly vender
sig i 2 sekunder så man lige kan nå at se det er ham......se selv efter
Peter

Fra : Carl Drud

Dato : 18-11-02 22:00

> [...]
> i Staying Alive. Han er med som en fyr Travolta støder ind i på
> gaden, og Sly vender sig i 2 sekunder så man lige kan nå at se

Nu jeg har fået aftenkaffen og en smøg, kan jeg faktisk godt
huske at han også har instrueret et par af Rocky filmene. Min
hukommelse var sikkert sløret af, at jeg ved et "uheld" så
Demolition Man forleden.

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?

Fra : Simon Vikstrøm

Dato : 17-11-02 16:19

Hej Robert/Åge

Tusind tak for hjælpen. OK, helt novice er jeg da heller ikke. Jeg har da
både hørt og set Satterday Night Fever og Grease for mange, mange år siden,
samt kender nogle af de titler I nævner, men det hører absolut til min
passive viden. Normalt interesserer jeg mig mere for klassisk musik. Men som
et kuriosum kan jeg nævne at min kone kender alle de titler du/i nævner,
måske fordi hun er en del år ynge end jeg.

Hilsen Simon