MS Windows
briani 27239
Zippe mapper og filer via opgavestyring?
Fra : martin1000ben

Dato : 17-11-02 04:53

Hejsa

Jeg står og skal have taget en daglig backup af nogen filer, dette skal
gøres om natten på min server.
Det skal selvfølgelig gøres automatisk

Jeg har lige PT til rådighed WinRar 3.00 men hvis andre programmer kan
anbefales høre jeg gerne nærmere :)

Mit OS er Windows XP

http://www.kandu.dk/

Fra : Toke Eskildsem

Dato : 20-11-02 13:01

In article <3eEB9.14624$HU.1111537@news010.worldonline.dk>,
martin1000ben.news@kandu.dk says...
> Jeg står og skal have taget en daglig backup af nogen filer, dette skal
> gøres om natten på min server.
> Det skal selvfølgelig gøres automatisk

Jeg satte selv noget lignende op forleden dag. Jeg lavede en BAT-fil
med de relevante kommandoer og satte scheduler til at køre den en gang
i døgnet.

Jeg benytter Info-ZIP: Et freeware ZIP program, der kan køres fra
prompten: ftp://ftp.info-zip.org/pub/infozip/WIN32/zip23xN.zip

En linie fra BAT-filen er
zip -u -o -q -r S:\Backup\Mirror\Toke\University.zip F:\Users\Toke
\University -x *.tmp

-u Opdater kun ændrede filer i arkivet
-o Opdater ZIP-filens dato til datoen fra den nyeste fil
-q Slå quiet-mode til: Når man pakker flere tusinde filer tager det en
del ekstra tid hvis alle filnavne skal skrives ud i promptvinduet.
-r Rekursion
-x Lad være med at pakke *.tmp filer

Jeg laver backup til en sekundær harddisk, men det skal ske til en
ekstern server, når jeg får en harddisk hjem fra reparation.

En mulighed er at mounte et drev til en delt mappe på serveren. Jeg
ville dog foretrække et FTP-program der kunne køres uden opsyn og som
kun opdaterede ændrede filer. Jeg har desværre endnu ikke fundet noget
der virker tilfredsstillende.
--
Toke Eskildsen <URL:http://ww.daimi.au.dk/~darkwing/>