MS Windows
briani 27239
Small Business Server ?
Fra : Martin

Dato : 17-11-02 03:53

Hej

Jeg skal snart købe MS-SBS men hvordan er licensbetingelserne ?
Kan jeg installere den ubegrænsede gange på nogle testinstallationer, eller
går den så i baglås ?
Jeg ville også have på et par flytbare diske ??

Er der et bedre alternativ til mailserver end Exchange ?

--
Med venlig hilsen Martin

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 17-11-02 13:14

"Martin" <martinhansen@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal snart købe MS-SBS men hvordan er licensbetingelserne ?
> Kan jeg installere den ubegrænsede gange på nogle testinstallationer,

Nej, du får bare et par cd'er (og en DVD), så kan du installere lige så
tosset du vil. Hvis du bruger de ekstra licensdisketter skal de låses op
efter hardwareændring - det gøres ved et telefonopkalde til microsoft dk -
men du kan jo bare lade være med at installere de ekstra licenser på dit
testsetup....

> Jeg ville også have på et par flytbare diske ??

Dem kan du nok købe dig til ;)

> Er der et bedre alternativ til mailserver end Exchange ?

Det er lidt svært uden at få mere info... hvis du bare skal bruge en
pop3/smtp server er der masser af alternativer, hcis du skal bruge kalender,
public folder mv. er det en helt anden sag. Prøv evt. at spørge lidt i
..server gruppen (d.e.s.m-w.server)..

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)