Mere Gjellerup
Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-11-02 00:22

Så er der igen et par småproblemer med Gjellerup 1840, som jeg håber
nogen kan hjælpe med.

Nr. 641.
Hvad hedder den 19 årige Niels til efternavn.?
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/gjellerup/text_6

Nr. 889.
Hedder den 63 årige Sahramalene til fornavn.? (hun hedder faktisk Sara
Malene, men hvad mon der helt præcist står her?)
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/gjellerup/text_7

Nr. 906.
Hvad hedder den 60 årige Sophie til efternavn.? (så vidt vides kommer
hun fra Holsteen).
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/gjellerup/text_8

På forhånd tak.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 17-11-02 02:56

"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

> Nr. 641.
Den er godt nok ikke nem - Melchesen er da et bud.
> Nr. 889.
Det er jo nok præcis det der står, selv om det kan være vanskeligt at
verificere.
> Nr. 906.
Jf: Magrethe ... tror det er et K ... Kousen?
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk [2100]

Fra : Kurt Hansen

Dato : 17-11-02 07:52

Sun, 17 Nov 2002 02:55:46 +0100, skrev Poul Erik Jensen:

>"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

>Den er godt nok ikke nem - Melchesen er da et bud.

Malthesen kan vel være lige så godt (selv om der ikke er meget "t"

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Lars Jørgen Helbo

Dato : 17-11-02 10:18

On Sun, 17 Nov 2002 02:55:46 +0100, "Poul Erik Jensen"
<genealogi@kulturel.dk> wrote:

>"Arne Feldborg" <feldborg@haunstrup.dk> skrev i en meddelelse

>Den er godt nok ikke nem - Melchesen er da et bud.

Ja, det ser rigtigt ud.

>Det er jo nok præcis det der står, selv om det kan være vanskeligt at verificere.

Ja, det mener jeg bestemt.

>Jf: Magrethe ... tror det er et K ... Kousen?

Atter enig.
--
Lars Jørgen Helbo <lars@helbo.org>
http://www.helbo.org

Fra : Ole Grau

Dato : 17-11-02 10:50

"Lars Jørgen Helbo" <lars@helbo.org> skrev i en meddelelse

> Ja, det ser rigtigt ud.

> Ja, det mener jeg bestemt.

> Atter enig.

Også enig, men den 60-årige Sophie er kun 50 år.

Ole Grau

Hjørring

Fra : N/A

Dato : 17-11-02 12:05

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-11-02 12:05

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Sun, 17 Nov 2002 11:44:47
+0100

>Upssss. det er min fejl - beklager. Hanne har ganske korrekt skrevet 50
>i indtastningen.

Og så var det naturligvis Bente jeg mente.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-11-02 11:36

"Poul Erik Jensen" <genealogi@kulturel.dk> skrev Sun, 17 Nov 2002
02:55:46 +0100

>Den er godt nok ikke nem - Melchesen er da et bud.

Ja det er nok en mulighed. Måske en afledning af Melchior, som der
findes en del af feks. oppe i Ginding herred.

Selvom han til en vis grad hører hjemme her på egnen (han bor på det
tidspunkt hos sine bedsteforældre) har jeg ikke lige kunnet finde ham i
andre sammenhænge. Jeg har heller ikke kunet finde andre lignede navne i
nabolaget, så det undrer mig lidt at han dukker op her som 19 årig og så
tilsyneladende forsvinder igen.

>Det er jo nok præcis det der står, selv om det kan være vanskeligt at
>verificere.

I nogen sammenhænge kaldes hun Sara Magdalene, andre gange Sara Malene,
men Sharamalene er nok det mest sansynlige her.

>Jf: Magrethe ... tror det er et K ... Kousen?

Ja K??sen mener jeg er tydelig nok.

I 1845 er hun indtastet som Haisen.

Men også i det tilfælde mener jeg dog det er et tydeligt K som
begyndelsebogstav. Jeg har ikke kunnet finde hende i andre sammenhænge.

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Arne Nielsen

Dato : 17-11-02 10:55

Nr. 641: Malthesen
Nr. 889: Sahramalene
Nr. 906: Tausen

Arne

Fra : Arne Feldborg

Dato : 19-11-02 10:19

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Sun, 17 Nov 2002 00:22:05
+0100

>Så er der igen et par småproblemer med Gjellerup 1840, som jeg håber
>nogen kan hjælpe med.

Tak for hjælpen.

Bente har nu gjort både Gjellerup 1834 og 1840 færdig og indsendt dem
til DDA. (kan også hentes på nedennævnte side).

Så mangler der kun fire tællinger i Hammerum herred for hele perioden
1887 - 1850, og Bente er godt i gang med de tre af dem.

Men ihvertfald Ikast 1834 og 40 ser *ret* så spøjse ud. Så selvom Bente
er en særdeles dygtig indtaster, og vi er to lokalkendte folk til at
bakke hende op, så vender vi nok tilbage med yderligere spørgsmål.!

--
mvh, A:\Feldborg