MS Windows
briani 27239
Hvad sker der ??? HJÆÆLP !
Fra : Hagman

Dato : 16-11-02 21:19

Ok, jeg har et problem som jeg er ved at være godt træt af.
Min kones PC er:

AMD Athlon XP 1800+.
384 MB Ram (pc133).
Geforce 2 TI 64 MB DDR-Ram (PixelView).
80 GB Harddisk (1x60 + 1x20).
ECS K7S5A motherboard.
1 kabinet-køler.
350 W. strømforsyning.
16x DVD-drev.
2x2x4 Mitsumi CD-brænder.
2 USB-porte.
Tilsluttet 5 ports mini-hub - netværk.
Logitech Cordless mouse.
17" Amitech Monitor.
Amitech Multimedie-tastatur.
100 mbit netkort - Ethernal.

Den kører godt og stabilt, men kun som 1,1 Ghz, det er jo så fordi den står
som 100/100 i bios.
....og for at udnytte PC'en, skal man jo sætte den til 133/133, for at den
kan køre XP1800+.
Men, ligeså snart den er sat til 133/133 i bios, fryser den i spil efter
5-30 minutters spil !

Her er hvad jeg desperat har prøvet, for at løse problemet:
1. Geninstalleret WinXP Pro - DK - Hjalp ikke.
2. Købt en ny harddisk, Seagate 60 BG 7200 rpm - Hjalp ikke.
3. Prøvet med 4 forskellige PSU'er, bl.a. en dyr 400 W. - Hjalp ikke.
4. Har sat en Zalman kølerprofil på Northbridgen - Hjalp ikke.

Så er det jeg spørger:
Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?

Fra : Madsen

Dato : 16-11-02 21:55

Hagman skrev:

> Her er hvad jeg desperat har prøvet, for at løse problemet:
> 1. Geninstalleret WinXP Pro - DK - Hjalp ikke.

Nej, for det er temmelig sikkert ikke et Windows-problem, som denne
gruppe handler om. Jeg kan se at du har stillet nøjagtig det samme
spørgsmål i dk.edb.hardware.bundkort og det er sikkert dér at der
er størst chance for den rette hjælp.

PS. Se gerne: <http://usenet.dk/netikette/crosspost.html>
Der er bedre måder at sende til flere grupper på end blot at sende
en kopi til hver enkelt gruppe.

Madsen.

Fra : One Fat Ugly Knob

Dato : 16-11-02 21:59

Prøv lige at installere PC2100 DDR-RAM og sæt FSB til 133Mhz, så vil
problemet være løst.

Eller kig lige på:

http://www.sysopt.com/forum/showthread.php?threadid=122655

Mvh,
OFUK

Fra : Don_E

Dato : 16-11-02 22:00

"Hagman" <hagman00001931@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så er det jeg spørger:
> Er der nogen der kan kringle det problem !?!?!?!?

Havde engang samme problem! Kørte med to RAM-Blokke
á 256(512Mb) så var der en der gav mig den idé at jeg
skulle fjerne den ene blok! Og det hjalp mig! Så nu køre
jeg 'kun' med 256Mb RAM
--
/DonE